kläder att amma i?
Jag undrar vad för slags kläder som funkar att ha när man ammar? Vill inte och har inte direkt råd att köpa massor av amningslinnen och tröjor. Omlottklänningar och tröjor kanske?
Nån som har nåt bra tips?
Jag undrar vad för slags kläder som funkar att ha när man ammar? Vill inte och har inte direkt råd att köpa massor av amningslinnen och tröjor. Omlottklänningar och tröjor kanske?
Nån som har nåt bra tips?
JAg har haft samma kläder som annars. Kanske inte det allra tajtaste, men annars samma.
Brukade lägga en filt om lite så att man inte visade nåt för omgivningen.
Drog du bara upp tröjan/linnet då när det var dax att amma, eller hur gör man?
Ett bra tips jag skulle vilja ge är förutom amningströjor och sånt. Om man t.ex vill kunna amma bland folk utan att visa bröstet för främmande är såna omlott tröjor som är så populära nu. Ni vet sådana tunna tröjor/cardigans som bara hänger ner, och man liksom kastar på ?? Då kan man både gömma bebisen och bröstet utan att bebisen inte får luft hehe!
köp ett eller två bra amningslinnen, då kan du sen använda alla dina vanliga kläder (skjortor, blusar, koftor, tröjor, klänningar) ovanpå. boobs amningslinnen är fantastiska - kostar kanske 250-300 kr eller så, men de superbekväma, tål tusen tvättar och är lätta att sälja vidare sedan. de finns både med smala och med tjockare axelband (smala kanske är mer praktiskt under sommarkläder), och om man köper i neutrala färger så funkar de ju under vilka kläder som helst.
en snyggare poncho är också ett alt, kan du ha vanliga tröjor under och amma under den när du är ute
Din killes skjortor! Ett par tighta jeans eller tights till, är snyggt. Knyt ett band i midjan om du vill ha en kvinnligare passform. Men de är rymliga och bekväma att knäppa upp, uppifrån och går bra att "stoppa bebbens huvud inunder" och så behöver man inte visa varken bröst eller mage. :)
Jag har köpt amningströjor från HM i 2 pack - en svart och en vit. Vet inte om de är bra att amma i men de är jättesköna att ha nu när jag har 4 veckor kvar. Tror att de kommer att vara bra sedan också och priset är överkomligt.