• bolbol

white spots....

hur får man bort dem?? jag har försökt med allt,skrapat, petat,tryckt och pillat men det går inte bort utan det är som om jag drar bort bitar av bröstvårtan istället.... kanske bara är skinn eller en blåsa men efter amning när bröstvårtan kommer ut så har jag en vit fläck där och det gör mig galen!!

• Svar på tråden white spots....
  • Miss Maya

Varför gör det dig galen?

• bolbol

jag har fortfarande ont när jag ammar och vet inte om det kommer ifrån den eller ej.... sen att jag inte vet vad det är,det gör mig galen haha

• Miss Maya

Jag hade också vita fläckar som kom och gick. Kan bero på svamp i bröstet. Men då brukar det också sticka i bröstvårtan/ i bröstet ibland.

Mina bröstvårtor var väldigt ömma när jag hade svamp. Men smärtan försvann efter en stunds amning.

• CloudBerry the 1st

Ät citron så ser du om problemet blir bättre.
    Det ska vara effektivt iom att det är obalans i ph-värdet i din mjölk. Kasein(klumpar) bildas om mjölken är lite för sur.

• orgkemisten

Tjena Cloudberry - du har svarat till mig när jag haft detta problem (har det ännu - får stopp i bröstet hela tiden). Ska prova citron, men det är ju surt så jag förstår faktiskt inte hur det ska göra det hela mindre surt?! Kan du förklara hur du tänker att en syra ska göra något mindre surt? :)

• CloudBerry the 1st
    orgkemisten skrev 2009-05-04 16:32:10 följande:
    Tjena Cloudberry - du har svarat till mig när jag haft detta problem (har det ännu - får stopp i bröstet hela tiden). Ska prova citron, men det är ju surt så jag förstår faktiskt inte hur det ska göra det hela mindre surt?! Kan du förklara hur du tänker att en syra ska göra något mindre surt? :)
    Hej
    Det ska tydligen fungera basiskt även om det smakar surt.

Googla på syra bas mat, balans ph
  • orgkemisten

Ska verkligen kolla upp det...! Tack för tipsen :)

• maribel

Hade samma problem som du med white spot, det gör jätteont vid, efter amningen och det är då fläcken syns. Du kan precis efter amning eller om du duschar varmt vatten på den försöka pilla bort den med en steril knappnål eller ringa amningsmottagningen. Min satt kvar i 2 månader och jag höll på att få sluta amma för jag fick inte bort den trots hjälp av amningsmott.

Ett annat tips jag fick var att lägga kompress med olivolja på den 15 min innan varje amning under något dygn amma därefter direkt på den sidan.

• CloudBerry the 1st

White spots är kasein dvs klumpar i mjölken som bildats när mjölken är lite surare än vanligt.

Svar på tråden white spots....