• Anonym

kröp en larv på min dotter!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-03 16:48
    Oj. Råkade skicka. Det kröp en larv på min 6 månaders dotter huvud.
    Fick panik och dödade den. Sen öppnade jag byrålådan med barnkläder, där låg det ett randigt larvskal.
    Nu mår jag jättedåligt och vet inte vad jag ska göra.

Just idag hade hon på sig en stickad kofta, kan det vara någon sån larv?
    Vad ska jag göra?? Hur blir jag av med det??

• Svar på tråden kröp en larv på min dotter!!
  • Anonym

det är väl bara att kolla igenom de andra kläderna och se om det finns andra spår, annars är det väl ingen fara.
    tvätta kläderna

• Anonym

har lagt allt i tvättkorgen, dammsugit byrålådan.
    duschat henne men det känns som att det kryper över hela mig!!

• Mamma S

Vad är det som är så farligt med en liten larv...?

• Anonym

Vad är problemet? Tror du barnet fått någon sjukdom?

• tii

Det låter som att det vore en pälsänger ifall det låg ett randigt "larvskal" bland kläderna.. Tvätta alla kläder och torka ur lådan ordentligt.

Pälsängrar kan föröka sig snabbt om det är en sån du har. Dom är vidriga!

• tii
    tii skrev 2009-05-03 23:37:03 följande:
    Det låter som att det vore en pälsänger ifall det låg ett randigt "larvskal" bland kläderna.. Tvätta alla kläder och torka ur lådan ordentligt.Pälsängrar kan föröka sig snabbt om det är en sån du har. Dom är vidriga!
    Kan tillägga att det är jätteviktigt att bli av med dom, eftersom de är skadedjur och äter hål på kläder...
  • Anonym

Nej jag är inte orolig för någon sjukdom, men när jag läst på om pälsängrar tycker jag bara att det är vidrigt!
    Först kände jag mig bara väldigt ohygienisk, när det börjar växa larver bland barnkläderna
    Det finns ju inget jag tvättar så mycket som dom.

• tii

Man behöver inte vara ohygienisk bara för att man har pälsängrar. Dom älskar bla stickade saker, men kan äta hål på det mesta. Ha bara koll så att ni inte får fler.

Det är skalbaggar som lägger ägg som blir pälsängrar. Jag hade själv en miljon såna i min förra lägenhet, det gick inte bli av med dom. Är det för många är det enda som hjälper anticimex, men är det några få så kan du testa o tvätta allt i minst 60 grader, alternativt frysa klädesplagg. Då dör ev ägg. Jag har hört att man inte ska dammsuga upp några pälsängrar heller, då dom överlever det.

• shopahollic

förstår dig TS, det kryper i kroppen så fort jag ser en sån och jag vill knappt gå på golvet. HATAR kryp, och speciellt små larver, om jag hade en sån på mig själv hade jag antagligen börjat böla..
    hade jag sett en sån i dotterns byrålåda så hade jag antagligen skrikit/börjat grina/ hoppat jämnfota av rädsla och kallat på mannen så han kan komma och döda dom.
    töntigt - jag vet. men vissa har ju fobier för spindlar och ormar, jag har det för larver helt enkelt.

• Anonym

Shopahollic, vad gjorde jag då tror du? Jag skrek som en liten tjej, fick panik, grät, slet ut alla kläder, ringde en släkting hysteriskt.
    Sen sansade jag mig och bokade en tvättid, dammsög hela huset, rengjorde, duschade både mig och henne.
    Problemet är vad hon nu ska ha på sig i några dagar framöver när det inte finns några "rena kläder" men det ger sig nog.

• Anonym

Jag håller med om att pälsänglar är äckliga.Men måste bara berätta vad min 3 åriga tjej gjorde här om dagen. klämde ihjäl en mask och kom med den tillmig och titta vad mjuk sa hon. kan ju tillägga att förra året när de regnade och var fult med maskar på vägen så gallskrek hon och vägrade att gå. i år klämmer vi ihjäl dom.

Svar på tråden kröp en larv på min dotter!!