• mm m

Vilken jeansmodell vid stor mage?

Behöver tips på vilken jeansmodell som kan passa när man som jag e sto r vid magen.

Ofta väller det över i midjan och sitter säckigt vid/under rumpa och ovanför knäna/låren.
    Verkar ha en ovanlig form?! Vill hitta ett par byxor som sitter snyggt i midjan och ganska tajt även över rumpa/lår. Men det verkar väldigt svårt.

Har varit till olika butiker och fått hjälp men det slutar med att de tycker att jag ska ta en stl mindre för att få de att sitta snyggt nertill och säger att de tänjer ut sig i midjan, vilket de oftast inte gör (inte tillräckligt iaf)

Så nu har jag en hög med jeans som jag inte använder.

Kan ni ge mig tips och råd?

• Svar på tråden Vilken jeansmodell vid stor mage?
  • Muminski

Jag har samma problem. Svårt som attan är det!

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Strechjeans funkar ju men HUR kul är det på en skala

• snigelkatt

Köpte ett par på Lindex som trollar fram en platt (are...) mage och snygg häck!
    Mörkblå utan slitning med lite bootcut.
    Lite stretch var det oxå. Märket heter Base.

• mm m

Då är jag inte ensam i allafall, alltid nått.

Börjar bli byxlös så stretch går bra om de skulle råka passa. Har du nå tips på det?

Har inte hittat några passande på Lindex tidigare, men det hindrar inte att jag provar. Kan ju passa nu..

• Muminski

Har inga tips tyvärr, använder väldigt sällan jeans och då en låg modell så magen är ovanför...inte alls den bästa lösningen jag vet.

• pönz

Jag kan också tipsa om Lindex faktiskt. Jag har aldrig heller hittat jeans där, eller någon annanstans över huvud taget, men jag hittade den där modellen Base där inne. Det är elastan i (eller heter det spandex) så det är alltså stretchjeans men det syns inte, de ser ut som vanliga jeans. Jag blev så glad när jag provade och de faktiskt passade, så jag köpte alla färgerna de hade i samma modell

Har också magen som största problem, alla jeans passar i benen och rumpan men sen när man ska stänga gylfen så går det inte.

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
Svar på tråden Vilken jeansmodell vid stor mage?