• Tola

Duschstol till baby

Jo jag undrar om det är bra att ha en sån duschstol till bebisen när den är liten?! något som har erfarenhet?

• Svar på tråden Duschstol till baby
  • Jossan

tror inte det behövs..vanligtvis badar man väl inte bebisar så ofta inte heller så länge att inte en arm räcker,,,
    tror risken att gå ifrån bebisen och tex svara i telefon ökar nog med en sådan....

kram J

• Mickis74

Vi har en sån o det är helt suveränt. Anledningen till att vi köpte en sån att ha i baljan är för att jag har en arbetsskada i mina händer som gör att jag inte klarar av att bada vår lillkille annars, fixar inte det greppet utan får jätteont.

Jossan......varför i hela fridens namn skulle man lämna barnet i badet bara för att man har en sån???? *funderar, men förstår inte*

• Utanmyra

Jag hade en sådan till min flicka men alltså från det att de kan sitta. Köpte den av samma anledning som Mickis74. Men den fungerade inte bra utan flickan tyckte den var obekväm (hon hade så tjocka lår ) . Men jag har sett nya modeller som verkar bra och genomtänkta. Så det hänger nog mycket på vad det är för typ av anordning. Tror inte att man går ifrån bebisen i större utsträckning för att man har en sådan. Bättre att skaffa en bärbar telefon! Det gjorde jag vid bebis nr 2 och det var en befrielse. Det och en telefonsvarare.

• Mickis74

Den vi har är som en halvliggande stol som man lägger barnet i. Den lilla får stöttning både över höfter, rygg o nacke/huvud.......ser nästan bekvämt ut till o med.....*ler*

Hittade den på Barnens Hus för 139 kr. Har använt den på båda barnen från första början o ingen av dom har protesterat hittills :)

• Majsan70

Har man inga lyten klarar man sig utmärkt utan en sådan stol. Vi badar eller duschar alltid med vår dotter..så mycket mysigare för henne ju.

• MaDdO

Ja, det är TOPPEN! En bebis som inte håller huvudet själv blir ganska hal och slinkig i badet speciellt när man hällt i badolja, så stolen var SUPERBRA tycker jag! Självklart får man inte lämna dom utan uppsikt för det men man behövde inte trixa runt hela armen under i vattnet för att få ett bra grepp! :D

• Tola

okej,ja det var mest när dom inte kan hålla huvet själv om dom blir hal och man är ensam och ska bada (vi har väldigt djupt badkar) så tänkte jag att det skulle vara bra,det blir nog en sån!

• Viran

Tycker att det verkar vara ganska onödigt! Barnet behöver tryggheten ifrån förälderna armar när den är i vattnet!!

• Elut

Vi har det till våra barn och tycker att de är toppen. Underlättar badandet, det kan bli ganska jobbigt att hålla i barnet under badet.
    Vi har både en variant då bebisen är liten, för att stödja nacken. Mycket lättare att tvätta då. Sedan har vi en stol för lite större barn. Smidig att använda då vi badade tillsammans med barnet.
    Ångrar inte köpet av dessa.............

• Aros

Hade inte ens funderat på att köpa en innan jag läste den här tråden. Men tror att vi kommer gå på det vi redan pratat om: en badbalja. Detta trots att vi har badkar. Men jag är reumatiker och har ont i händerna så det känns som om jag kommer få ett säkrare tag om bebisen då baljan är mycket mindre och har lägre kanter är badkaret. Bebisen kan även plaska i den på balkongen nästa sommar innan vi har hittat hus/radhus att flytta till...

• MaDdO

Viran: Händerna har man juh hos bebisen ändå såklart! :)

Aros: Vi använde badstolen i badbaljan, underlättade MASSOR tycker jag, och har du reumatism så kan jag tänka mig att det är ännu enklare med stolen även till baljan! :)

• Jennifer28

Tycker den var toppen kommer att använda den även till detta barn. Men självklart kan du säkert klara dig utan..

Svar på tråden Duschstol till baby