• Mayos
    Äldre 3 May 20:28
    4815 visningar
    2 svar
    2
    4815

    Finns det någon mer som förlorat sitt barn pga. massiv fibrin utfällning i moderkakan? Hur vanligt är det?

    Hej!
    Vet inte om jag lägger detta inlägg på rätt ställe men jag hoppas att någon ändå kan hjälpa mig få svar på de här frågorna som jag har haft de ända sedan min son somnade in i min mage för ca. 9 månader sedan. Jag har fått förklaringen att blodet i moderkakan koagulerar, att blodet angriper moderkakan som om det skulle varit ett sår och att om jag blir gravid igen ska få både sprutor och tabletter. De kommer även att sätta igång mig tidigare, kommer inte få gå tiden ut. Men jag undrar hur har det gått för er andra som fått den här "diagnosen"? Har ni fått fler barn efter det här, fick ni mediciner och fick ni gå på fler kontroller? Jag har en massa ???? inför att bli gravid igen. Jag /vi försöker men det finns så många frågor men ite så många svar!!
    Hoppas att någon kan ge mig svar......

  • Svar på tråden Finns det någon mer som förlorat sitt barn pga. massiv fibrin utfällning i moderkakan? Hur vanligt är det?
  • ängel1
    Äldre 4 May 09:43
    #1

    Hej!
    Beklagar att du inte fick behålla din lille pojk.
    Min moderkaka hade också masssiv fibrininlagring när vår flicka dog i magen för 1 år och 9 mån sedan. Blev gravid igen efter 5 mån, fick trombyl under graviditeten, inga sprutor då jag inte har koagulationsstörning. Blev igångsatt och pojken är nu 7 mån!
    Inboxa gärna om du har frågor!
    Kram

  • Äldre 24 Mar 17:05
    #2

    Jag har samma problem. Någon som har hört talas om detta och som kan hjälpa mig med frågor...läkarna skrämmer mig då de inte vet hur de ska behandla patienter med den här diagnosen.
     

Svar på tråden Finns det någon mer som förlorat sitt barn pga. massiv fibrin utfällning i moderkakan? Hur vanligt är det?