• Mitzi77

Bra o mättande frukost utan mjölkprodukter för en diabetiker???

Hej!

Jag har diabetes sen 14 år tillbaks och väntar nu mitt andra barn.
    Har märkt att jag har svårt för att äta mjölkprodukter till frukost då sockret stiger väldigt mkt.Hade d inte så förra graviditeten.
    Så jag undrar om d finns någon därute som har nåt bra alternativ på frukost????

• Svar på tråden Bra o mättande frukost utan mjölkprodukter för en diabetiker???
  • 2små2stora

Havregrynsgröt, rågflingegröt. borde kunna balansera sockret ta bara lite mjölk till det.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Mitzi77

Ska pröva detta....är lite sugen på smoothie men d får väl bli till mellanmål istället =)

• Vinteräpple

Gröt med sesammjölk är gott och har massor av kalcium, järn och bra grejer. Vet inte om sesammjölk är ok för diabetiker, dock.
    Jag gör gröten på 1/2 fullkornsgryn och 1/2 vanlig musli med nötter och torkad frukt - gott, lagom sött (för mig) och nyttigt. Men det kanske inte är att rekommendera för diabetiker?

• Angel1978

Om du gillar ägg kan du kanske göra en bondomelett? Det är ju bara ägg och vatten..

• Dr Mupp

Äggröra med bacon. Nyttigt och mättande och höjer inte blodsockret då det är ytterst få kolhydrater. En skvätt grädde gör det ännu mer mättade och innehåller heller knappt några kolisar som kan höja blodsockret.

Svar på tråden Bra o mättande frukost utan mjölkprodukter för en diabetiker???