• tjejk

TE av vilka växter och hur?

Jag älskar alla sorters te och tänkte att jag skulle göra lite olika sorter själv i år.

Vilka blandningar brukar ni göra?
    Har hört att man ska lägga hallonbladen i en påse i solen ett par timmar och sedan torka dom för att få bättre smak, Stämmer det?

Tar emot alla tips

Tar gärna emot andra tips också på vad som är ätbart i trädgården.

• Svar på tråden TE av vilka växter och hur?
  • vackrastarflow

Man kan göra jättegott te på färska pepparmyntsblad! Lättodlad historia, men ha den gärna i kruka eftersom den gillar att sprida sig snabbt.

Man tar några blad direkt från plantan och häller hett vatten direkt på i en mugg. Låt stå ett litet tag - klart! Mums!

• ALJO

Ja, mynta är ju bra, särskilt vid förkylning. Kamomill är bra mot infektioner, även att badda med, rallaros går bra enligt bolibompa säger min dotter, timjan om man gillar det, ja det finns ju hur mycket som helst i naturen och i trädgården som passar till örtteer.

• mlsa

Svarta vinbärsblad fungerar också bra.

• Längtan efter dig

Man kan t.ex använda citronmeliss, citrontimjan, apelsintimjan, salvia, ananassalvia, rosmarin eller timjan. Ringblomma och nässlor funkar också. Finns massa gott!

Som sagt, några blad i hett vatten i en kopp. Låt dra - klart!
    Enkelt, nyttigt och mycket smarrigt! 

☆ If you want to see a miracle - Be the miracle! ☆
  • Längtan efter dig

Jag gör alltid mitt te av färska örter på sommaren, tycker det blir godast.
    Man ska plocka när solen skiner, för då säga de innehålla mest smak.

☆ If you want to see a miracle - Be the miracle! ☆
  • tjejk

Tack för tipsen

Finns det några bra sidor på nätet att läsa om mat i trädgården?

Kommer spara väldigt mycket pengar om jag gör mitt eget te, är stor konsument

Svar på tråden TE av vilka växter och hur?