• Pilla80

Min dotters förkylning försvinner aldrig

Min dotter har varit snuvig nu i över tre veckor och det försvinner aldrig. Hon har fått näsdroppar men det får man ju inte ta hur länge som helst. Nu den senaste veckan har hon stört sig extra av det, vaknar flera gånger om natten , gnider sig i näsan och har blivit mer mammig än innan. Snoret har blevit grövre också , vad kan man göra för att underlätta det för henne?

• Svar på tråden Min dotters förkylning försvinner aldrig
  • mia1980

Kom direkt att tänka på allergi. Kanske ska fråga läkaren och göra ett pricktest.

• Pilla80

Ibland så är hon så täpt så ögat börjar rinna

• Helly78

Tänkte också om det är allergi, men ta spiktest på armen, men jag vet inte hur det tar pricktest på bebisar men när jag skulle ta ellergitest och ghorde dom 10 st pricktest och se vilken som jag är allergis mot.. kilar eler blir rödare visar på armen.. det var 10-15 år sen, kanske annolunda nu för tiden.

• Pärlan81

Jag började också tänka på allergi. Men min son var sjuk i våras i flera veckor. Tog kontakt med bvc och de sa att det kunde vart 2 förkylningar på raken. Att han inte hunnit bli frisk förrän nästa kommit.
    Men snuvan försvann. Prata med bvc eller vänta, andvänd koksaltspray och kanske näsdroppar när hon ska sova för natten.

• mmonika77

Filip har ingen allergi men han är förkyld hela tiden när han är på dagis.

• Pojkmamma

Allergi tror inte jag på. Det brukar vara klart snor, inte kletigt. Däremot kan det mycket väl vara två olika förkylningar som gått i varandra.

• julia81

de är ju i regel sjuka väldigt mycket under första året..tildes förkylningar gick i ett, man märkte inte när den ena förkylningen tog slut och nästa tog vid.

De ska ju ha över 20 förkylningar under första året för att bygga upp ett immunförsvar.
    Så jag tror inte på förkylning, men hör med bvc om du känner dig orolig.

• Pilla80

Någon mer som har några tips, inatt har hon sovit hos mig i min säng för att hon vaknade och va jätte ledsen och gnunga sig i ögonen och näsan, är alldeles genom snorig, stakars min lilla tjej.

• Nettan m William o Linnéa

Tycker att du ska kontakta VC och be dem ta infektionsprover på henne, just så att de kan utesluta bakterier. Vi hade en grym vår då tvillingarna var sjuka i princip hela tiden mellan februari till mitten av maj!
    Inte för att det är någon tröst men finns det syskon hemma som kan dra hem infektioner? Går ni på öppna förskolan? För det är ju snart höst och då kommer infektionerna, något som märks väl när de börjar på dagis!

Hoppas att hon kryar på sig snabbt!

Kram
    Nettan

• Pilla80

Hon har en storebror som går på dagis sen träffar vi ett par bebisar 2 gånger i veckan

Svar på tråden Min dotters förkylning försvinner aldrig