• godisbruden

Någon som blivit gravid på första IVF-försöket?

Undrar om det finns någon där ute som kan ge en lite hopp:)
    Har ni blivit gravida på första IVF försöket? Hur många behandlingar har ni gått igenom?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid på första IVF-försöket?
  • ceropegia

Jag blev gravid på första IVF-försöket Blev en liten dotter, så det finns hopp! lycka till!

~~~ Molly, du är det finaste som finns! Mamma älskar dig! ~~~
  • godisbruden

Vad härligt! Det låter bra.

• godisbruden

Hej!

Ja vi håller på med första ivf försöket.
    Har plockat ut ägg idag, 16 stycken blev det. Hur långt har ni kommit då?

• Vanillie

ok, spännande! Det var många ägg! Vi var på vårt första vul idag (sprutdag 7) och jag hade ca 10 äggblåsor! vi har antagligen ÄP på måndag!

Gjorde ÄP ont??

• godisbruden

Jag kan inte säga att det gjorde ont, lite obehagligt bara. Jag var väldigt trött efter men åkte hem efter en timme. Har vilat hela em. och ska vara hemma från jobb imorgon också.
    Förhoppningsvis ska jag sätta tillbaks ägg på ons. Nu känns det som om jag har lite mensverk och det känns lite när jag är uppe och går. Har inte ens behövt ta panodil.

Jag gjorde en titthålsoperation i dec och det var sju resor värre, fy vad det var jobbigt.

Låter ju som det kan bli en del ägg att plocka ut för din del på mån.
    Jag håller tummarna!

Sköt om dig!

• Vanillie

Hur har du mått idag? Någon värk så här dagen efter ÄP?

Jag funderar också på att vara ledig dagen efter mitt ÄP!
    Känns som det skulle vara skönt att bara ta det lugnt då!

Har ni fått reda på idag hur många som blivit befruktade? Jag är jätte nervös över att inga ska bli befruktade! Skulle vara så tråkigt att inte ens få nått tillbaka efter alla sprutor och grejer man haft för sig!

Har ni fått någon förklaring till er barnlöshet? hos oss har dom inte hittat någon!

• godisbruden

Jag mår bra men magen är fruktansvärt svullen. Gör ont när man rör sig, magen känns som en fotboll. Jag är förskollärare och jobbar med 1 och 2 åringar så tanken på att lyfta dem är inte så rolig. Om inte svullnaden går ner vet jag inte om jag kan jobba på tors heller. Men kliniken verkar inte vilja sjukskriva mig. Har du ett jobb där du sitter mycket stilla kan du nog jobba.

• godisbruden

Vi får inte reda på förrän imorgon om det blir återföring av ägg, så man är lite nervös. Jag skulle få ett sms mellan 11.30 - 12.30 imorgon om det blir av, annars ringer de.

Mina äggledare är skadade, antagligen har jag hart en infektion.
    Hur länge har ni försökt?

• Marengen

Hej! Jag blev gravid på första försöket, gjorde min ÄP i oktober och är nu i vecka 32. Jag va hemma resten av veckan efter insättningen pga smärta och svullen mage men det gick över på några dagar, arbetar som städerska så det hade inte gått att arbetat de dagarna.
    Endast två av 10ägg va perfekta så vi har ett nerfryst.
    De har inte hittat något fel på oss heller men de provade två olika befruktnings metoder. Det vanligaste sättet fungerade inge bra så de va tvugna att stoppa i sperman i ägget under microskåp eller nå liknande.

Lycka till båda två!!!

Svar på tråden Någon som blivit gravid på första IVF-försöket?