• Roppedoppedi

Alla underbara saker som vi faktiskt KAN göra som höggravida och som hjälper tiden att gå lite fortare!

Jag har idag 19 dgr kvar till BF och har fullt sjå med att hitta på saker att göra på dagarna!
    På något konstigt sätt får jag iaf något vettigt gjort varje dag men jag tänkte att det kan vara en bra idé att tipsa varandra om saker vi, de facto, KAN göra! Antar att fler än jag hittat tråden www.familjeliv.se/Forum-2-115/m42991291.html Detta kan få bli den trådens raka motsats! Dvs här tipsar vi om saker som fördriver tid, håller oss sysselsatta och inte gör så vi behöver bajsa, få ont, kräkas eller, gud förbjude, skäms ögonen ur oss :)

Själv sitter jag just nu i soffan, omgiven att massa bebiskläder! Med andra ord sorterar jag in i olika högar efter storlek och klädesplagg.
    När detta är klart skall väskan till BB packas åt både mig och lilltjejen!

Vad gör ni själva idag?

• Svar på tråden Alla underbara saker som vi faktiskt KAN göra som höggravida och som hjälper tiden att gå lite fortare!
  • ELLEoClara

Att måla och fila naglarna är en ny sysselsättning jag börjat med!

• millalle

Lösa korsord och läsa bok. Det har jag planerat för idag.

• MalinAnnaJosefine

Jag trivs i köket. Städa lite överallt i köket. Eller baka. laga mat osv.
    Men idag ska jag försöka ta mig ut på en promenad.

Bebis BF 090527
  • Roppedoppedi
    MalinAnnaJosefine skrev 2009-05-04 11:06:59 följande:
    Jag trivs i köket. Städa lite överallt i köket. Eller baka. laga mat osv. Men idag ska jag försöka ta mig ut på en promenad.
    Akta så du inte slutar i den andra tråden då ;)
  • sunny1980
    ELLEoClara skrev 2009-05-04 10:38:06 följande:
    Att måla och fila naglarna är en ny sysselsättning jag börjat med!
    Antar att du inte menar tånaglarna då moahaha
    Dom var det länge sedan man nådde =)
    Man kan ligga och slappa i badkaret med en bok och äta piggelin!
  • Gosigatess

idag ska jag damma lgh.. börjat lite smått men orkade inte allt.. så jag tog en lååång paus framför datorn. har en massa inplanerat som "måste" göras innan liten kommer. men tror jag bara ska göra detta i två v till.

men tips att göra.. ska baka lite bullar om några dagar, packa bb väskan, köpt album å sortera in lite fotografier. laga lite mat å frysa in så vi ej behöver tänka på det när liten kommit.

• marielindquist

jag tvättar mina gardiner o massa plagg som bara har legat och dammat... ska försöka få ork att tvätta fönster idag också... Det är sjukt vad mycket saker man får för sig att göra nu innan bebisen kommer =) men det håller en sysselsatt iaf! Ska försöka hinna med att packa BB-väskan idag också, det är ju nåt kul att göra!

• Isalel

Nu har ju jag låångt kvar till BF men ska gå hemma från sista maj och framåt, så jag har tänkt att jag ska baka en hel del och laga en massa mat så man slipper det när den lilla väl behagar att kika ut :)
    Dock har jag en vild nästan 3 år gammal kille också som ska passas så man får väl se hur mycket man orkar mellan varven :)

• ina66

Väntar, LÄNGTAR, väntar.........bakade småpajer igår som vi ska ha med oss in till BB, sen har jag idag bakat bullar och gjort en lasagne tills sambon kommer hem, har funderat lite på att ta strykhögen innan bebis kommer, men vi får se, annars blir det korsord för hela slanten, är ju bara SÅÅÅÅÅ trött hela tiden, men men LÄNGTAR ju som bara den........

BF 14/5

Kram
    Carina

Min blogg: inassmyckesdesign.blogspot.com

Svar på tråden Alla underbara saker som vi faktiskt KAN göra som höggravida och som hjälper tiden att gå lite fortare!