• mollo

Skäggig!

Jag har under mina två graviditeter fått väldigt mycket ansiktshår (under hakan & på halsen.)
    Tycker detta är väldigt jobbigt och pinsamt.
    Känner mig bara äcklig och ful och inte alls sexig längre.
    Jag nopprar bort de värsta håren. vissa är grova som riktigt skägg!

Finns det något som hjälper för att få bort det? Jag vill inte behöva vaxa mig.
    Någon som haft liknande och hur blev ni av med det? Vad kan en laserbahandling kosta?

hjälp..!

• Svar på tråden Skäggig!
  • Anonym (blek)

jag brukar bleka i ansiktet... funkar bra. behöver inte göra så ofta. två gånger i månaden kanske.

• Anonym

jag har med sånna hår som kommer då och då, hatar dem!!!! det är sååå äckligt!

har mkt hårväxt överhuvudtaget på kroppen och är mörkhårig (svensk)
    Jag har tidigare gått på diatermi och har börjat nu igen efter 2 graviditeter. håren har börjat växa mer nu igen efter graviditeterna, för sist jag va på diatermi va för 5-6 år sedan!

Jag klipper dem, är väl ca 5-8 st som kommer då och då... har ibland tagit med pinsett men hon på diatermin säger att det då kan trigga igång mer hårväxt!
    hemska tanke!! {#lang_emotions_surprised} tänk om man får skägg!
    men iaf, testa diatermi, det är bra!

• mollo

Jag är ju jätte ljus i hyn och allt. så jag har nästan bara vita hårstrån. men dom är ju typ 3 cm långa. så jag kan kamma dem haha.
    så bleka är inget för mig...
    har hela hakan och halsen full. går inte att klippa då. är mer som en skäggig tonåring som börjar få fjun!! hemskt!!!
    jag nopprar ju. vill ha bort allt. annars blir det stubb och då kan jag lika gärna raka mig.

Vad är diatermi? hur gör man och vad kostar det?

Svar på tråden Skäggig!