Anonym (Mirta) skrev 2019-05-24 15:22:08 följande:
Har ätit Mirtazapin i 4 år nu. Gick upp i vikt något enormt det första halvåret men valde att fortsätta då medicinen (som jag fick utskriven mot depression och sömnproblem) fungerade klockrent för mig. +20 kg kändes som en droppe i havet i jämförelse med hur jag mådde innan. Provat många olika mediciner då jag varit kroniskt deprimerad sedan tonåren och mirtan är den första som gett något resultat alls. Så här sitter jag nu, överviktig men lycklig
Det jag sedan kunde notera var att mirtan även lindrade både min ångest och sociala fobi. Saker som gjort att jag inte klarat av att varken jobba eller handla mat/gå på möten/tillställningar etc. Idag lever jag ett ganska normalt liv
Tar 30 mg mirta på kvällen och vid behov 15 mg på morgonen. Var väldigt trött i början och kunde somna när (och var) som helst men tröttheten dagtid avtog efter en tid.
Va skönt att du hittat rätt medicin för dig :)
Hur länge höll sig tröttheten i?
Känner mig väldigt dåsig/sömnig... men jag hoppas det lägger sig.. står i bipacksedeln att dåsigheten brukar avta med tiden.... jag hoppas verkligen det!