• 81missan

normal vikt?

Jag undrar vad ni som kallar er "normalviktiga" väger. Jag har alltid varit något överviktig men nu under tiden jag ammat har jag tappat en hel del kilon och undrar nu vad som är normalvikt eg. Visst kan man kolla BMI och så men jag är ändå nyfiken... Längden spelar ju roll, så ni som är 165-170 cm, vad väger ni?

• Svar på tråden normal vikt?
  • mcsn83

JAg tycker att det viktigaste är att man trivs med sin vikt själv. Jag väger ca. 55 kg och är 168 cm och det är lagom för mig.

• Emmis 2008

Är 165 och väger 57 kg. Innan jag blev gravid vägde jag 64. Anser väl mig vara "normal".

• HEH

Är 168 o väger nu 75 kg, sonen blev 4 veckor idag. Inskrivningsvikten 66 kg. Så jag ska kämpa mig ner till det nu....
    Vill väga runt 62, trivdes bra då!

• 010306

Jag är 166 cm & väger 59 kg. Ser mej som normalviktig iaf.. Har gått ner 21 kg senaste året & vill bara ner 2-4 max till nu .

• 81missan

tack för svaren. Jag känner mig fortfarande inte "hemma" i min nuvarande vikt men det kanske kommer... Är glad iaf:)

• SanTan

Jag väger 67 kg och är 173 lång.... vill dick väga ca 65 men 2 kg känns inte som hela världen......

Vad väger du själv då??

• 81missan

jag är 167 cm lång och vägde tidigare kring 65 kg. Efter förlossningen gick jag ner mina pluskilon på en månad och sen har jag tappat ytterligare. Väger nu 58 kg.

• Emmis 2008
    81missan skrev 2009-05-05 13:15:26 följande:
    jag är 167 cm lång och vägde tidigare kring 65 kg. Efter förlossningen gick jag ner mina pluskilon på en månad och sen har jag tappat ytterligare. Väger nu 58 kg.
    Oj tycker du att du var överviktig? Det skulle jag inte kalla det! 167 cm och 65 kg tycker jag låter normalt. Sen beror det ju iof på var kilona sitter.
    Det finns ju många som har, liksom mig själv, lite för många kilon runt magen=) även fast vågen visar "normalvikt".
  • Theréze

Jag är 170 och vägde 66 innan jag blev gravid. Det är nu 7 veckor sedan sonen föddes och jag är nere på 68 kilo nu (gick upp 17 kilo). Dock vill jag ner till 63, då trivs jag som bäst.

Svar på tråden normal vikt?