• Svar på tråden packa bb väskan
  • Min högsta önskan

I min bb-väska hade jag med sköna kläder till mej, lite bebiskläder, morgonrock, innetofflor, hygienartiklar, amningskupor, amningsbh, tidningar/bok, mjukt toapapper (de har en förmåga att ha hårt papper på bb!!).
    Är även bra att ha med något ätbart till pappan, eftersom han inte får någon mat, utan bara mamman.

• AngelOfHarlem

Fick inte pappan någon mat? Det fick han när vi var på BB...

Jag skulle köpa med godis, jag vet inte varför men jag var så sjukt sugen på nåt sött och snasket på Pressbyrån kostar ju typ 100kr kilot, så det blev dyrt!

• Min högsta önskan

Näpp.. Där jag fött har inte pappan fått någon mat. Om man inte räknar med kaffet och smörgåsarna man fick direkt efter förlossningen..
    Men när vi väntade första barnet var vi på förlossningen i sex timmar, så då var pastasalladen han hade med ovärdelig! Jag hade ju lite annat att tänka på än mat, men till mej kom dom in med nyposoppa, och hade jag velat ha hade jag även fått smörgåsar..
    Andra barnet var vi bara på förlossningen i sex minuter innan sonen kom, så då hade ingen av oss tid att varken äta eller dricka..

AngelOfHarlem skrev 2009-05-04 13:04:50 följande:
    Fick inte pappan någon mat? Det fick han när vi var på BB...Jag skulle köpa med godis, jag vet inte varför men jag var så sjukt sugen på nåt sött och snasket på Pressbyrån kostar ju typ 100kr kilot, så det blev dyrt!
  • Majan78

Hade med myskläder till mig själv, amningsbh, godis, kamera, lite bebiskläder (som inte användes - mycket smidigare med landstingets kläder som man kunde kasta i tvättkorgen), telefonnummer till de man vill ringa efteråt, en tidning/korsord, hygienartiklar och tofflor.

♥ Go´ungen ska bli storebror! ♥
  • Shaun the sheep

Det där med huruvida pappan får mat eller inte... Det brukar ju finnas att köpa väl? Så är det i Eskilstuna, pappan betalar 200 kr per natt han sover över, då ingår alla mål mat, tre riktiga mål plus kaffe och sånt.

En grej som jag tänker ta med den här gången som jag inte hade i väskan förra gången är faktiskt min mp3-spelare. Min dåvarande pojkvän somnade ganska direkt på BB, och bebisen också. Jag kunde inte koppla av sådär bara, så jag låg vaken och tittade ut genom fönstret Inte så kul kanske!

• Moosan

Något jag tänkt ha med mig denna gången,som inte kom med de andra är egna nattbindor..HATAR de på förlossningen,alldeles glattiga o obehagliga!..och våtservetter oparfymerade till toabesöken...känns ju som rivjärn mellan benen med det hårda toapapper de har..svalkande skönt med våtservetter tycker jag!

• Blåsippan84

nattbindor har jag packat ner.. men undrar hur många amningsinlägg man ska packa ner... har stoppat ner 10 st (5 byten).. stoppade ner prov förpackningar som jag fått från libro ect.. men sen har jag ett jätte paket med 70 st.. så jag vet ej vad jag ska ta med..

• Moosan
    Blåsippan84 skrev 2009-05-05 12:55:02 följande:
    nattbindor har jag packat ner.. men undrar hur många amningsinlägg man ska packa ner... har stoppat ner 10 st (5 byten).. stoppade ner prov förpackningar som jag fått från libro ect.. men sen har jag ett jätte paket med 70 st.. så jag vet ej vad jag ska ta med..
    Det låter som lagom många inlägg tycker jag,sen beror det på hur länge du stannar på BB med,men skulle det behövas mer,kan säkert din karl ta med sig

kramiz
  • Nettis30

Har du en videokamera så GLÖM INTE den.

Vi filmade båda våran pågar direkt efter förlossningen.

• stolpen

Ta gärna med lite duschgrejer och extrakläder till pappan oxå. Min man kände sig oxå rätt sunkig och tyckte det var skönt efter ett dygn på förlossningen, när allt var klart, kunna duscha och byta klöder. Dessutom spydde jag ner hans strumpor.

Svar på tråden packa bb väskan