• Lilla mamman

Biverkningar av femal balans? PMS!

Hej alla.

Jag har ätit Femal balans i en månad nu mot PMS. Har läst så mycket jag hittat på nätet om dem och inte ett ont ord har jag lyckats hitta. Bara lovordande och att det inte finns några som helst biverkningar!!

På gyn sa de dock att nog finns det biverkningar men de behöver inte skriva ut dem eftersom det är ett naturläkemedel.

Hur som haver så fick jag redan första månaden blödningsrubbningar och nu i v 5 av knaprandet har jag också fått diarréer - detta är tydligen biverkingar man kan få av receptbelagda vätskedrivande mediciner (som var vad jg fick upp när jag sökte på femal+diarré).

Är det någon som vet något om det?? Kan ju va annat jag fått med, men diarré med uppehåll i flera dagar och sedan tillbaka igen är lite konstigt när jag äter ungefär samma kost som vanligt!

Hjälp snälla!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-04 14:32
    Någon mer med biverkningar av femal?

• Svar på tråden Biverkningar av femal balans? PMS!
  • Lije

Har käkat dom i ca två år utan biverkningar, men det är klart att det kan variera. Har (tyvärr) bara gott att säga om dem.

• Lilla mamman
    Hej. Jag fick fruktansvärda biverkningar - som jag inte heller kunde hitta något om innan precis som du skriver. 

ca 5 veckor åt jag dem fick blödningsrubbningar direkt, någon slags laktosintolerans (det var mest laktos magen reagerade på märkte jag) och allmänt värre pms hela tiden.

Det värsta var att  biverkningarna satt i i ca 4 månader efteråt - det var helt sjukt - men som tur var gick det över till slut. 

Mitt råd - sluta med det  -du tål dem inte.

vet att många har jättemycket glädje av dem men  några av oss tål dem inte - av någon anledning. Har tyvärr inte hittat något att ta i stället :(

Detta var ca 2 år sedan. 
Svar på tråden Biverkningar av femal balans? PMS!