VW Golf / Barnvagn
Jag är ute efter en ny bil och vill ha en ganska liten, helst en liten Golf!
Är det uteslutet att få plats med en barnvagn?? Någon som har erfarenhet utav detta?? :)
Hjälp mig!!
Jag är ute efter en ny bil och vill ha en ganska liten, helst en liten Golf!
Är det uteslutet att få plats med en barnvagn?? Någon som har erfarenhet utav detta?? :)
Hjälp mig!!
Golf är inne på sin sjätte generation.
Nu skiljer väl sig inte bagageutrymmet våldsamt mellan dem, men det kan vara bra att veta vilken årsmodell du eventuellt tänkt dig? Det är en bra början.
Sen vet jag inte vad för barnvagn du syftar på, har ni litet barn med liggdel och dylikt, eller snackar vi en stroller? Oavsett modell så kan ju marnvagnsfabrikat skilja sig lite i storlek också, är det värsta Emmaljungan eller är det nån mindre trehjulig sak?
Min rekommendation är väl kanske att du kikar ut ett exemplar på annons och åker o tittar på den, samt tar med barnvagnen och kollar om den får plats.
Då vår f.d golf kombi -03, var inne på lagning fick vi en 'vanlig' golf som lånebil och vi fick plats med två vuxna, två barn ( i babyskydd) och två barnvagnar!
Vi har haft en Golf från 96, en vanlig coupé. Där hade vi plats för liggvagnen i bagaget, babyskyddet i framsätet, två vuxna bak och en förare plus en del bagage.
i Golf generation 5 får man plats med en Emmaljunga Citycross med liggdel, men inte så jättemycket mer.