• Agnez

Var ska man bo på Öland??

vi är ute efter stuga på öland. Grejen är att jag har ingen aaaaning var man ska bo?
    Jag vill ha en fin sandstrand! Då har jag förstått att man ska leta i norra Öland.
    För Bödastranden är visst fin...
    Löt? Vad är det för ort?
    vi har två pojkar på 7 och snart 3år. Så lådbilslandet är ju ett måste..
    Hjääälp!
    Jag drunknar snart i stugannonser...
    MVH
    /A

• Svar på tråden Var ska man bo på Öland??
  • h81

fördelen med böda:
    om det är kalasväder går du bara till stranden o är där hela dagen
    nackdelen med böda:
    är det inte badväder är det långt till allt!!

vi har fastnat för stranden i köpingsvik, den är lika fin som böda men inte lika fullpackad med folk!
    i år ska vi bo i borgholm o ta bilen till badet istället då vi gillar o kunna ta barnvagnarna o bara gå ut o strosa bland folk o hus på kvällen!!

vi var på lådbilslandet förra året med våran son som då var tre år o tösen som bara var ett o snacka om succe!! sonen älskade det så det får det bli i år igen, men då tar vi bilen uppåt över dagen bara!

annars har vi bott både uppåt o neråt på öland.. det är ju inga jätteavstånd någonstans men nu känner vi att borgholm vinner, där finns mest o göra om badvädret inte är så bra...

lycka till med letandet!!

ps) jag brukar kolla på eniro vart dom olika stugorna ligger o jämföra lite när jag känner mig vilsen

• Cremo

Eriksöre och Haga Park på södra Öland är fina ställen. Nära till Färjestaden, Ölands djurpark och Kalmar om man vill se t.ex. slottet. Sedan tar det inte så många timmar att köra norrut när det är dags för lådbilslandet.

På norra Öland är Köpingsvik fint, men brukar vara ganska mycket folk. Böda är, som någon skrev, fantastiskt om det är fint väder men lite trist om det regnar.

• Agnez

Tack för era svar! Jag fick lite mer kött på benen..
    MVh
    /A

• Duva

Borgholm eller köpingsvik...bästa platserna tkt jag.

Svar på tråden Var ska man bo på Öland??