• Sebbes    mamma

Bertmarks förlag!!??!!??!!??

jag beställde en bok av en dörrförsäljare för några år sedan...
    RESPONS ÅRSBOK..

Tyckte att det verkade trevligt...

har fått den varje år...

har även köpt djurverk (8böcker om djur) av dom..

o nu när jag fick fakturan på djurverk så stog även respons med och skulle betalas..

Jag mailade in o frågade vad det var frågan om..
    och berättade då att jag ringt in ochmailat (mailade först men fick inget svar) och sagt upp det..
    Människan i telefonen var lite sur o otrevlig när jag ville säga upp det så jag inte villE få fler böcker...
    Hon sa OK.. inte mycket mer än så..

Som sagt. fick till svar att ja inte kunde säga upp det.. förän 2012.. o att dom hade gjort fel, o missat skicka boken eller hade den kommit bort...

Nu till min fråga...

Finns det någon annan som prenumurerar på RESPONS ÅRSBOK från Bertmarks förlag??????

Är man bundet till ett visst antal år eller....???

Har tyvärr inte min lapp kvar där ja skrev på så jag kan inte kolla själv...

Har bett Bertmarks att skicka underlaget där ja har skrivit under.... Men jag har varken fått ngt svar eller något underlag...

• Svar på tråden Bertmarks förlag!!??!!??!!??
  • SanOsc

Du skriver att respons stod med på fakturan och skulle betalas, har du fått den boken hemlevererad och inte fått faktura på den? Eller har du inte fått den boken du fått faktura på?
    För har du fått boken är det ju inte konstigt att du ska betala för den.

Har själv varit prenumerant på deras årsböcker i ett antal år, sa upp det för ca 2 år sedan och det var inga problem. Dock skriver man ju på för X antal böcker.

Pröva att ring upp igen och prata med dem och förklara från grunden så att de också har koll, jag har aldrig haft problem med dem, kanske hade du otur och hamnade hos en suris. (Förstår inte varför de överhuvudtaget har ett sådant jobb om de inte kan vara trevliga och tillmötesgående).
    Tror nog att du redan i telefon kan få besked hur din prenumeration ser ut från dem.

• Sebbes    mamma

Jag har inte ¨fått ngn bok men den stog med på fakturan!!

Jag har heller inte haft problem med s´dom innan..
    Har fått sagoböckerna... och djurliv.. inga problem..
    Jätte fina böcker

Det är bara nu det klyddade till sig lite...

Ja det var nog en suris som jag pratade med... :-d

Ja jag får ringa igen...

finns det ngn annan som prenumurerar eller har prenumurerat på respons, och HUR många år man binder sig till...

• SanOsc

Sebbes mamma skrev 2009-05-04 17:22:59 följande:

Jag har inte ¨fått ngn bok men den stog med på fakturan!!Jag har heller inte haft problem med s´dom innan..Har fått sagoböckerna... och djurliv.. inga problem..Jätte fina böckerDet är bara nu det klyddade till sig lite...Ja det var nog en suris som jag pratade med... :-dJa jag får ringa igen...finns det ngn annan som prenumurerar eller har prenumurerat på respons, och HUR många år man binder sig till...
    Hm, konstigt. Då ska du ju absolut inte betala fakturan!

Jag tror att jag skrev på för fem år, inkl den jag fick när jag skrev på så sammanlagt 6 böcker. Men är inte 100%.
  • Pirog

Sebbes mamma skrev 2009-05-04 17:22:59 följande:

Jag har inte ¨fått ngn bok men den stog med på fakturan!!Jag har heller inte haft problem med s´dom innan..Har fått sagoböckerna... och djurliv.. inga problem..Jätte fina böckerDet är bara nu det klyddade till sig lite...Ja det var nog en suris som jag pratade med... :-dJa jag får ringa igen...finns det ngn annan som prenumurerar eller har prenumurerat på respons, och HUR många år man binder sig till...
    fick min sista bok 2001, då var det 6 böcker man skrev på för
  • Tusse83

Jag har just betalt min sista bok. Det är fem böcker man skriver på för.

• Sebbes    mamma

Jag har 5 böcker i bokhyllan..... SÅ då borde jag juh vara klar...
    Men i mailet stog det 2012...

Jag får ringa imorgon o prata med dom....
    Vill juh verkligen inte ha fler böcker....

• Sebbes    mamma

Hej Camilla!

Årsboken är i retur och den är din och omfattas i din beställning. En ny leverans kommer att ske omgående eftersom din betalningsskyldighet kvarstår.

Din beställning omfattar årsboken 2008 t.o.m. 2012. Ett avslut sker automatiskt när alla årsböcker är levererade och betalda.

Med vänlig hälsning
    BERTMARKS FÖRLAG AB

Kundtjänst

Detta mailet fick jag till svar...
    Om min beställning omfattar årsboken 2008 t.o.m 2012...
    Då borde jag väl ha skrivit på ngt papper 2008 eller 2009.. o d har jag verkligen inte gjort...

• logg81

Mitt ex köpte årsboken från dom ett tag. Var inga problem att sluta.
    Han ringde och tackade nej och de tackade för de år han köpt boken....
    Kommer inte alls ihåg hur många böcker han köpte.... kanske 5 st...

Säker på att du inte har en viss uppsägningstid eller att du skrivit på ett avtal om ett visst antal böcker?

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Tusse83

Om du med säkerhet vet att du inte skrev på något avtal förra året tycker jag att du ska kontakta dom igen. Om din beställning är mellan 2008-2012 skrev du på 2008.

• Sebbes    mamma

Jag är inte säker på uppsägningstiden...
    med met verkar vara 5 år på alla andra som har haft den... o i mailet skrev han så här..

Din beställning omfattar årsboken 2008 t.o.m. 2012. Ett avslut sker automatiskt när alla årsböcker är levererade och betalda.

Det är juh 5 år... men jag har barit med år fram till nu....

då tycker jag juh att dom åten oxå ska stå med i beställningen.....

det tycker jag är lite konstigt..

För jag har INTE skrivit på ngt nytt avtal...

• Sebbes    mamma

Ja!! jag ska ringa om imorgon igen.... För jag vet med 100 % säkerhet att jag inte skrev på ngt 2008 om RESPONS::::

• Moonis

Som dom andra skrivit så skriver man på för flera år åt gången.

• Sebbes    mamma

ja!!
    Men om han skriver att min beställning avser 2008 till 2012... så är det 5 år...
    Jag har varit med 5 år redan...
    borde inte dom åren stå me då oxå då...

o alla andra har haft en bindningstid på 5 år... då e d juh lite märkligt att jag skulle ha 10 år...

• nanoba

Hej .  det är 5 år man skiver på sig för, och dom va här hos mig förra veckan och fick mig att signa 5 år till, men det ska ABSOLUT inte gå automatiskt, då har dom gjort fel..... ring dom och förklara att du inte fått info om förnyning, Lycka till. Mvh Nina

• Sebbes    mamma

tackar tackar.... !!

då ringer ja dom imorgon så håller ja bara tummarna att ja får rätt... (eftersom d e dom som har gjort fel...

Svar på tråden Bertmarks förlag!!??!!??!!??