Måste man äta järn?
Måste man äta järntillskott om man har lågt hb eller går det tillbaka till det normala tids nog? får så hård mage av dem.. :/
Måste man äta järntillskott om man har lågt hb eller går det tillbaka till det normala tids nog? får så hård mage av dem.. :/
jag har fått en hel lista av bm med mat som jag kan äta istället Jordgubbar ingår där jag fixar inte heller tabletterna säg till så kan jag maila listan till dig
finns olika järntabletter.
finns de som är lite snällare mot magen också.
Men efter förlossningen gör du ju själv som du vill om du vill knapra järntillskott eller inte.
Äter du järnrik kost så kommer det bli normalt, järntillskott är ju bara en hjälp på vägen.
BEror ju på om du menar "bara lågt" eller "under det normala lågt"
Är man däremot gravid är det bra att äta järntillskott om man har för lågt hb.
Eftersom barnet behöver järn.
Hb var på 85 efter min akut-snitt.. sist jag kollade på 116 så det börjar ta sig..skulle helst inte ta järn alls om det inte är nödvändigt.. ägg e väl bra??
Min bm föreslog Blut-saft eftersom jag är livrädd för järntabletter som gör en hård i magen, o den saften funker jättebra!!! känner mig levande efter bara ett par dagar! :)
inga biverkningar i magen heller. men det e dyrt, ca 100 kr flaskan, tycker redan den e halvtom.. men det e det väl värt, det e ju bara för ett tag.
finns på willys och coop bla.
victoria p skrev 2009-05-04 22:07:38 följande: