Vad ska man ha på sig i sommar när man ammar? Är rädd att jag kommer isolera mig hemma...
Jag vet att det finns hur många trådar som helst som rör amningskläder och vad man ska ha på sig osv, men i går fick jag verkligen panik när jag började tänka på att jag inte kommer ha några kläder att amma i. Satt framför datorn och bara suckade och suckade och va nästan gråtfärdig. "Jag kommer inte kunna amma vårt barn, för jag har inga kläder att amma i" tjöt jag medan sambon rev sitt hår lite i smyg Grejen är den att jag hade tänkt att bunkra upp med klänningar i sommar som kan va skönt att ha medan magen ännu är stor. Sen slog det mig, men klänning kan ja ju inte ha på mig, ska jag dra upp hela den då när jag ska amma bland folk? Okej att de får se ett bröst hit och dit, men det är ju onödigt att visa trosorna också... Linnen pratar många om, stora linnen som man kan dra ner medan man drar upp tröjan/toppen man har utanpå, och det funkar ju så länge det inte är så himla varmt. Är det väldigt varmt dock kanske man bara vill ha linne, och hur snyggt är det att gå runt med ett stort slappt linne liksom? Det här kanske är ett världsligt problem, men i min värld har det intagit enorma proportioner och jag är rädd att jag kommer bli sittande hemma i flera månader för att jag inte orkar krångla med vad jag ska ha på mig när jag går ut. Hur har ni andra gjort när det varit sommar och varmt? Vad har man på sig liksom? Har ju ingen lust att köpa en helt ny garderob med kläder jag ska ha bara för att jag ammar... Hjälp mig nån!