• LinaP

Tumörer i blindtarmen

Jag opererade bort blindtarmen för några veckor sedan och fick i förra veckan en kallelse tillbaka till kirurgen. Eftersom det inte stod något på kallelsen om vad det handlade om ringde jag för att fråga, men ingen kunde säga mer än att läkarna skulle ha en konferens om mig. Okej, så jag blev lite orolig, men tänkte att det kanske var standard på detta sjukhus att få komma på en efterkoll efter en operation.

Så idag var jag där, och fick då reda på att de hade hittat tumörer i min blindtarm när de skickade iväg den på undersökning. Tydligen är det inte särskilt vanligt att de sprider sig vidare till andra delar av kroppen (om de har gjort det är det främst tunntarmen och så småningom leverns som drabbas), men jag är ändå jätteorolig och ledsen... Men mest chockad! Jag minns inte hälften av vad läkaren sa, vet bara att jag ska gå genom en del undersökningar nu de närmsta veckorna, men exakt vad som ska göras har jag glömt. Ska nog ringa läkaren imorgon och be honom upprepa en del av det som han sa.

Är det någon av er här på FL som haft tumörer i blindtarmen? Hur gick det sedan? Vill gärna höra om andras erfarenheter, är så himla orolig...

• Svar på tråden Tumörer i blindtarmen
  • Anonym

Det var ett avsnitt av House där en person hade så, annars har jag inte hört om det.

• LinaP

Det avsnittet av House har jag tyvärr missat... Någon annan som vet?

• LinaP

Ingen som har erfarenhet av något liknande?

• LinaP

Nehej, tydligen ingen som vill svara... Lite trist men det är okej.

Sitter just nu och dricker vin och lyssnar på sånger som gör mig peppad Behöver det inför sjukhusbesöket imorgon.

• julibebis08

Jag har ingen erfarenhet men håller tummarna att allt går bra för dig.

• Anonym (mammis)

Vill ju inte skräma dej men känner en som hade s.k Neuroedokrina tumörer...kan ju va nåt att kolla upp (kallas NET) du kan ju googla lite.

• CLT

Har inte heller ngn erfarenhet eller kunskap men hoppas ändå att det går/gick bra för dig idag!

• LinaP

Tack för era svar!

Det gick bra på sjukhuset idag, var bara där för att lämna en urinsamling (en hel dunk med urin ) och blodprov. Resten av undersökningarna kommer jag att bli kallad till nu de närmsta veckorna. Men det var samma sjuksköterska som i måndags och hon är verkligen jätterar och trevlig.

Anonym (mammis): Det är något liknande de har hittat hos mig. Minns inte exakt namnet men det är en hormonproducerande tumör (jag tror den kallas carcinoid) som är en ganska "snäll" typ av cancer. Det är därför det inte är så stor risk att det har spridit sig, vilket ju är jätteskönt att veta. Det som gör mig orolig dock är att jag har alla de symtom som är vanliga när man har dessa tumörer i tunntarmen: diarréer, buksmärtor, illamående efter maten och sånt där. Men jag försöker tänka positivt, jag är ung och stark och oddsen är ju som sagt på min sida.

• Ladynilla
    Hejsan Lina.P!

Undrar hur det har gått för dig?
    Jag har råkat ut för samma sak.
    Hör av dig!
    Kram
    Gunilla    
  • renas
    Undrar hur det har gått för dig?
    Jag har råkat ut för samma sak.
    Hör av dig! 

KRAM