Tumörer i blindtarmen
Jag opererade bort blindtarmen för några veckor sedan och fick i förra veckan en kallelse tillbaka till kirurgen. Eftersom det inte stod något på kallelsen om vad det handlade om ringde jag för att fråga, men ingen kunde säga mer än att läkarna skulle ha en konferens om mig. Okej, så jag blev lite orolig, men tänkte att det kanske var standard på detta sjukhus att få komma på en efterkoll efter en operation.
Så idag var jag där, och fick då reda på att de hade hittat tumörer i min blindtarm när de skickade iväg den på undersökning. Tydligen är det inte särskilt vanligt att de sprider sig vidare till andra delar av kroppen (om de har gjort det är det främst tunntarmen och så småningom leverns som drabbas), men jag är ändå jätteorolig och ledsen... Men mest chockad! Jag minns inte hälften av vad läkaren sa, vet bara att jag ska gå genom en del undersökningar nu de närmsta veckorna, men exakt vad som ska göras har jag glömt. Ska nog ringa läkaren imorgon och be honom upprepa en del av det som han sa.
Är det någon av er här på FL som haft tumörer i blindtarmen? Hur gick det sedan? Vill gärna höra om andras erfarenheter, är så himla orolig...