• Anonym

Flytningar efter förlossning?

Hur har era flytningar varit efter förlossningen, efter ni slutat blöda?

Ursäkta om det blir lite äckelvarning här:

Jag blödde i ca.1-2 veckor...väldigt lite...nu har det gått 6 veckor och jag har väldigt mycket flytningar. Har det i vanliga fall oxå men det här är tjockt och lite åt det gula hållet färg mässigt.
    Ibland kommer det nästan som mens när jag är på toa att det hänger en tjock tråd.

Är detta vanligt?
    Ska på efterkoll snart...ska bara ringa först men tänkte höra mig för här.

• Svar på tråden Flytningar efter förlossning?
  • Anonym

*äckelvarning*
    Jag hade något liknande. Ibland blev det som en tjock seg tråd som jag nästan fick dra ut, jättesegt som blev jättelångt. Sen en kväll satt jag på toaletten och då kom det som en stråle blod och vi åkte in till gynakuten. Gyn sa att jag hade mycket tjockt slem som hon plockade ut, så vidrigt. Om det är gulaktigt hade jag åkt in snarast, det kan ju vara tecken på infektion i livmodern.

• Anonym

Hed du ont? Luktade det nåt?

• Anonym

Så va de för mig också. I några månader hade jag så.... De luktade inget å va inte gulaktiga.....Så va de för min kompis me. helt normalt tror jag att de e....

• Anonym

Jag födde barn för 4 månader sedan och jag har samma problem. Mycket tjocka gula slemmiga flytningar som kommer i omgångar. Inget som luktar och har ingen smärta. Har varit och tagit prov på dessa men fortfarande inte fått något svar från läkaren. Hade det varit något farligt hade de förhoppningsvis hört av sig. Kan de höra ihop med att menscykeln är i full gång? Man blir ju lite orolig. När man googlar kommer det bar upp att man säkert har någon infektion. Men om man inte har smärta och det luktar normalt då?

Hur går det för er?

• Anonym

För mig höll det äckliga avslaget på i all evighet (åtminstone ett par månader)
    fast då var det vattniga gulaktiga illaluktande flytningar, inget slajm.

Däremot har jag fått ut en stor klump med någon som sett ut som svartvinbärsgelé efter någon vecka (båda gångerna), antar att det varit levrat blod?

• Anonym

Nu har min mens kommit igång och jag undrar ändå varför jag har dessa flytningar. Varje dag, jag blir tokig.

• Anonym

Jag fick min mens i fredags, 7 veckor efter förlossningen. Får se hur flytningarna blir sen efter mensen nu då.

• Anonym

kan ni ha sex, gor det inte inte i magen vid livmorden ar det inte en livmoderinfektion iaf

Svar på tråden Flytningar efter förlossning?