• Anonym (Barnlös)

Bisolvon för att bli gravid?

Jag har hört att man kan ta Bisolvon för att lättare bli gravid. Råkar ha en förpackning hemma så jag tänkte att man förlorar ju inget på att testa :)

Har du testat?

Funkade det?

Hur många dagar för ÄL tog ni dem? Hur många tablatter/dag?

Åt både killen och tjejen?

(Jag vet redan att det inte finns några bevis för att det skulle fungera!)

• Svar på tråden Bisolvon för att bli gravid?
  • Anonym

Man tar en tablett om dagen från första mendagen till alldeles innan Äl, för efter äl vill man ha segt slem så att "befruktningen kan fastna".

Kvinnor som vet att de redan har relativt lättflytande sekret ska inte förlita sig på denna metod, då den i detta fall ger motsatt effekt.

• Anonym (Barnlös)
    Anonym skrev 2009-05-04 21:33:12 följande:
    Man tar en tablett om dagen från första mendagen till alldeles innan Äl, för efter äl vill man ha segt slem så att "befruktningen kan fastna". Kvinnor som vet att de redan har relativt lättflytande sekret ska inte förlita sig på denna metod, då den i detta fall ger motsatt effekt.
    Tack för svar!

Jag fick mensen i lördags kväll (två dygn sedan), är det för sent denna månad alltså?

Hur vet man att man har lättflytande sekret? Mitt är trådigt och de gånger det är mycket kan det t o m hänga i trådar ner i toan (ursäkta!), men för det mesta är det bara lite som kommer på papperet.

Om man får motsatt effekt så får man ändå aldrig veta om det gissar jag? Är ju van vid att försöka utan resultat....
  • Anonym (Barnlös)

Och ska inte killen äta tabletterna också?

• Anonym

Bara du ska äta. En tablett per dag i 14 dagar, för dig då 12 dagar så att du inte går över äl.
    Det funkade för mig, men jag tog en matsked flytande bisolvon.
    Lycka till.

• Dimitra
    Bisolvonmetoden
    Bisolvon är ett slemlösande läkemedel som kan köpas receptfritt på apoteket. Det finns ingen forskning som visar på att Bisolvon verkligen hjälper till att bli gravid men det finns många som prövat och som prisar Bisolvonets lov.
    Rekommendationen är 10-15 ml om dagen från mensens första dag och fram tills att du har haft ägglossning. Mannen bör genomgå samma behandling vilket gör att även spermasekretet tunnas ut.

Från: niomanader.se
    The Dimitra universe.
  • Anonym (Barnlös)

Tack för svar!

Ska definitivt testa detta nästa månad! Bäst att vänta så man kan börja på mensens första dag tänker jag.

• Amazina

Har också gått igenom fertilitetscirkusen och känner mig sorgligt mycket påläst på alla sådana grejer. Jag tycker du ska vara försiktig! spermierna behöver en viss konsistens och seghet för att kunna simma bra. Bisolvon ska man egentligen bara ta om man har fått konstaterat att slemmet är för segt. Det är möjligt att du redan testat allt jag skriver om menannars tycker jag du ska ta stegen i denna ordningen.
    * Lev sunt och ät folsyra.
    * Observera din menscykel. Är den regelbunden? När har du ägglossningsslem? När har du ÄL? Hur lång är lutealfasen, dvs fasen mellan ÄL och mens. Är den "lagom" lång? Har du "lagom" lång menscykel? En för lång menscykel kan vara ett tecken på avsaknad av ÄL.
    * Gör ÄLtest (Köp inte vanliga stickor utan Clearblue digital. De är enl mig de enda man kan lita på) och ha sex när det ger utslag. Ha inte sex för ofta för då får man får små doser spermier.
    * Registrera dig på fertilityfriend.com och följ din menscykel där.
    * Blir ni inte gravida trots ÄLtester mm mm. KRÄV en tid hos gyn för ett ultraljud.
    * Gör spermiogram.
    osv osv.

Lycka till!

• Anonym (Barnlös)
    Amazina skrev 2009-05-04 23:24:10 följande:
    Har också gått igenom fertilitetscirkusen och känner mig sorgligt mycket påläst på alla sådana grejer. Jag tycker du ska vara försiktig! spermierna behöver en viss konsistens och seghet för att kunna simma bra. Bisolvon ska man egentligen bara ta om man har fått konstaterat att slemmet är för segt. Det är möjligt att du redan testat allt jag skriver om menannars tycker jag du ska ta stegen i denna ordningen. * Lev sunt och ät folsyra. * Observera din menscykel. Är den regelbunden? När har du ägglossningsslem? När har du ÄL? Hur lång är lutealfasen, dvs fasen mellan ÄL och mens. Är den "lagom" lång? Har du "lagom" lång menscykel? En för lång menscykel kan vara ett tecken på avsaknad av ÄL. * Gör ÄLtest (Köp inte vanliga stickor utan Clearblue digital. De är enl mig de enda man kan lita på) och ha sex när det ger utslag. Ha inte sex för ofta för då får man får små doser spermier. * Registrera dig på fertilityfriend.com och följ din menscykel där. * Blir ni inte gravida trots ÄLtester mm mm. KRÄV en tid hos gyn för ett ultraljud. * Gör spermiogram. osv osv. Lycka till!
    Hej och tack för tipsen!

Har redan testat alla de sakerna och det är inget fel på nån av oss, så nu tänkte jag testa lite "husmorsknep"!

Min killes sperma kan ha klumpar i sig ibland (inte alltid) och jag tänker att det kanske är svårare för spermierna att komma in i livmodern då... (Har dock läst att spermans konsistens och färg inte spelar någon roll...)
  • Amazina

Anonym (Barnlös) skrev 2009-05-04 23:30:31 följande:

Hej och tack för tipsen! Har redan testat alla de sakerna och det är inget fel på nån av oss, så nu tänkte jag testa lite "husmorsknep"! Min killes sperma kan ha klumpar i sig ibland (inte alltid) och jag tänker att det kanske är svårare för spermierna att komma in i livmodern då... (Har dock läst att spermans konsistens och färg inte spelar någon roll...)
    Min mans spermier hade också klumpar. Han hade antikroppar i sädesvätskan vilket gjorde att det blev klumpar och klumpar kan inte simma. Vi blev gravida genom insemination. Hade troligen tagit flera år att bli gravida på vanligt sätt.
  • Anonym

Ren myt enligt en av Sveriges bästa fertilitetsläkare. Även om man genomgått utredning som inte visat några fel kan man ändå ha nåt fel och det visar sig först ofta vid IVF. Infertilitet beror i enstaka promillefall på för segt slidsekret-det är allså så ovanligt att det knappt finns uppräknat som orsak. De som blivit gravida av det skulle blivit lika gravida även om de inte använt det. Tro mig-jag har nog provat alla knep som finns och konstaterat att inget hjälper.

• Anonym (Barnlös)
    Anonym skrev 2009-05-05 13:06:16 följande:
    Ren myt enligt en av Sveriges bästa fertilitetsläkare. Även om man genomgått utredning som inte visat några fel kan man ändå ha nåt fel och det visar sig först ofta vid IVF. Infertilitet beror i enstaka promillefall på för segt slidsekret-det är allså så ovanligt att det knappt finns uppräknat som orsak. De som blivit gravida av det skulle blivit lika gravida även om de inte använt det. Tro mig-jag har nog provat alla knep som finns och konstaterat att inget hjälper.
    Hm ja som jag skrev i TS så vet jag att det inte är vetenskapligt bevisat att det skulle fungera. Sedan vet jag inte hur många studier man har gjort osv men det hör inte hit.

Det är lång kö till IVF och eftersom det ändå inte händer något (har inte ens haft några missfall vad jag vet, och det är jag så klart glad över) så ser jag det som helt riskfritt att själv få prova "husmorsknepen" och se att de inte funkar. För varje person som säger att t ex Bisolvon bara är en myt så kommer det alltid någon annan och säger att det fungerade minsann för henne. Man behöver lite hopp för att fortsätta försöka känner jag!
  • Jossa2009

Fortsätt att försöka. Tron gör mycket också. Du har inget att förlora på det. Jag har också läst om väldigt många som försökt länge och sedan blivit gravida när de testat detta eller rosenrot. Jag har svårt att tro att det bara var en slump för alla.

Lycka till

• Mamma på heltid

Killen och tjejen ska ta 1 tablett morgon och kväll fram till ägglossningen.
    Enligt en teori jag har så ska bland annat bisolvon öka chansen drastiskt till få en pojke.

• Anonym

min syrra testade det o det fungerade!!!o hon gav killen oxå,för säkerhets skull,skratt.o det kan ju faktiskt ligga nåt i det.sen om det var slumpen som gjorde det el inte ,det vet man ju aldrig men det är väl värt att prova.dom hade försökt länge att bli gravida o när dom provade detta så funkade det direkt,inom en månad väntade de barn tillsammans:)

Svar på tråden Bisolvon för att bli gravid?