Hur är er livmodertapp vid mens?När ändrar den sig?
Hur är er livmodertapp vid mens? Hur långt innan kan ni känna att mens är på gång?
Hur är er livmodertapp vid mens? Hur långt innan kan ni känna att mens är på gång?
Hur livmodertappen är eller känns har jag ingen som helst aning om... Hur kan man veta det lixom?
Att mensen är på gång känner jag väl - lite gnolande värk/känning nedåt äggstockarna... Och så vill jag väldigt gärna äta godis *på störten!*
Anonym (Ingen aning!) skrev 2009-05-04 22:20:06 följande:
Jag har aldrig fattat varför man ska vara o känna på tappen i tid och otid.
Som tidigare sagt känner jag av att mensen (när jag inte har hormonspiral vill säga) är på väg genom molvärk, godis sug och att jag lättare får psykbryt över små saker...
nu hade jag väl ingen åsikt rörande renlighetens varande eller icke varande, vad gällande livmoder tappen, eller har jag missat nått i mitt inlägg?? Jag har bara aldrig förstått VARFÖR, dvs vilken nytta man har av att känna på tappen. Vill du pilla på valfri del av din egen kropp, varsågod! Jag tror att det är mer vanligt att genomsnitts kvinnan inte har en aning om hur tappen förändras under mens cykeln, men jag kan ju ha fel...
Hej,
Jag brukar känna på min tapp då och då. Ett par dagar innan mens brukar den, så att säga, sjunka neråt så att den är väldigt lätt att nå, och då vet jag att mensen är på väg (Vid äl är den istället högt placerad).
Min tapp verkar öppna sej precis då mensen startar igång. Har inga sk spotting. Kring ÄL mjuk, högt placerad för ett sedan bli hård som nästippen och stängd fram till mensen. Tempraturhöjning och ömma bröst den dagen då äl är över. Väntar på detta just nu. Jag är trött, grinig och svullen under ägglossning och mår bra under mensen. Får migrän ca en vecka innan ÄL. Alla är vi olika. Jag försöker lära känna min kropp. Känner på tappen med rena fingrar var dag.