• Choklad och Nötter

Vad ha på tunnbrödet? Vad har ni?

Vad brukar ni ha på erat tunnbröd? (om ni nu äter sådant)

Ibland tycker jag det nästan räcker med bara smör på. Jäkligt gott! Men det vore kanske kul att packa in nåt? Inte ost bara, för det är lite tråkigt, o inga avancerade röror.
    Kom gärna med tips folk!

• Svar på tråden Vad ha på tunnbrödet? Vad har ni?
  • Brunnsbo

när vi ska ha gäster brukar jag bre chilisås och riva parmesan över sen in i ugnen tills osten smälter. sen delar jag brödet med sax i små fyrkanter och tar som tilltugg. mums!
    mjukt tunnbröd ska man ha.

• mion

Grannen kom ut med lite rester på gården i helgen...
    så vi åt tunnbröd,till det vitlöksost bredbar,renkorv,potatissallad lite rödbetsallad,smörgåsgurka,rostbiff salig blandning men så gott var det med lite rester på tunnbrödet man tager vad man haver =)

• SandraD

Jag brukar ha i ost, skinka (gärna pastrami eller någon skinka med smak), lite salladsblad, gurka och skivad tomat.
    Eller så brukar jag ha i lax med "fin"hackad rödlök.
    Också brukar vi äta tunnbröd med turkiskyorgurt (staving?) blanda i lite salt i yorgurten och ha lite skivade tomater brevid MUMS!!!

• Sigrid

Bre pepparrotsvisp på och lägg på två skivor hambugerkött (hästkött) och rulla ihop.

• Ariel o Melodys Mom

Bre smör, lägg på sallad, tomater, gurka, paprika och en skivad kycklingfilé som du har stekt och låtit svalna. Ringla en god dressing över och rulla ihop!

Annars är det supergott att skala räkor, finhacka avocado, mango och en halv chili. Blanda ihop med majonnäs, citronsaft, finhackad persilja och lite sallad. Mums!

• Sfinxen

rökt lax, stenbitsrom och hackad lök med gräddfil!

• Havsluft

Vi brukar fylla tunnbröd med potatissallad, rostbiff och skivad gurka! Perfekt utflyktsmat.

• Angels Fall First

Egentligen bara smör. Men varierar det ibland med messmör och starkt rökt skinka, den kombinationen hänger kvar sen jag var liten men den är fortfarande god

People like you are the reason people like me need medication
  • Åsa Lund

Till frukost är det smaskigt med smör och honung i, tycker både jag och Ida, 3 år

• sherlock

Renklämma! Vet inte hur man gör själv men antar att det är renkött och pepparotsgrädde eller liknande

• Choklad och Nötter

Oj så många bra tips, tack!

Svar på tråden Vad ha på tunnbrödet? Vad har ni?