TS, även jag är gift, har fyra barn, bor i en fin villa och min man var mitt första riktiga förhållande. Även jag har känslor för en annan man - utan familj, dock med flickvän.
Hos mig är dock fallet att jag inte mår bra med min man, vi har ett förhållande som mest han har fördelar av. Samtidigt är det ju den gamla vanliga tryggheten som man känner utvändigt.
Den andre mannen fick mig att leva upp. Att vakna till.
Idag är mitt liv ett enda kaos. Jag står i konflikt med mig själv mellan dessa män. Vet inte vad jag vill. Vill egentligen ha båda, var på sitt sätt. Men jag måste bestämma mig, för annars bryter jag ihop.
Du säger att du älskar din man, då ska du nog akta dig för att falla för en man som inte har allvarliga avsikter med dig. Det du saknar är nog bekräftelsen, att du fortfarande är en attraktiv kvinna, trots barnaskaran. Du känner säkert fjärilar i magen när du ser den andre, fjärilarna som försvann för ett bra tag sen hos din man. Du saknar känslan, spänningen och det nya.
Jag kan bara ge dig rådet att försöka kämpa emot detta med kollegan, om du nu inte vill ha bara sex. För något annat är han nog inte intresserad av. Är du beredd att offra din man för lite sex på jobbet. Det är nog frågan.
Jag vet hur svårt det är att kämpa emot känslor. Du vill inte ha dem, du har inte beställt dem, de kommer bara upp av sig själv. Visst kan du flirta lite på jobbet, så länge det inte går för långt. Du skulle nog bara ångra dig...
Den andre mannen i mitt liv, är en god vän som jag inte kan glömma. Vi var som gjorda för varann...han skulle kunna tänka sig att vara med mig, mina barn ser han inte som hinder...men han vill inte ha sönder en familj och håller sig undan.