• högtalare

Gravid i Kiruna?!

Det finns väl folk härinne som är/har varit gravida i Kiruna, får man fråga vad ni har haft för barnmorska och om ni trivdes med henne? (Ni kan inboxa mig om man inte får lämna ut namn..)

Jag har blivit tilldelad en barnmorska som jag kanske vill byta.. Nu har jag inte varit hos henne än så man vet ju aldrig, men har bekanta som har/haft henne som har varit allt annat än nöjda.. Jag vill ju trivas med barnmorskan som man ska gå hos x antal gånger!

Den barnmorska jag helst hade velat ha är ledig maj-september..

Snälla, nån kanske kan svara?

• Svar på tråden Gravid i Kiruna?!
  • högtalare

Ingen som vill svara...? Eller Kirunaborna kanske har annat för sig just nu

• Mini We

Jag är gravid nu och jag har en som heter Millebrand, mitt minne sviker dock med förnamnet... Har bara träffat henne en gång, men hon verkade väldigt trevlig! Nästa vecka ska jag träffa henne igen och jag hoppas att hon är lika trevlig då :)

Vilken vecka är du i?

• högtalare

Tack för att du svarar!
    Är i v.14 just nu. Du då?

Ska nog byta bm, den jag hade var inte direkt.. Jättetrevlig. Eller inte nåt direkt fel, men det kändes inte rätt

• Mini We

Jag går in i vecka 13 på tisdag.

Jobbigt att ha en otrevlig barnmorska, jag trodde jag skulle hamna hos en gammal tant som jobbat där alldeles för länge. Jag var supernervös när jag skulle dit pga det! :)

• högtalare

Man vill ju gärna ha en b, som man trivs med, man ska ju ändå träffa henne många gånger.

Nu är det ju länge kvar tills jag ska dit igen.. Men har ju UL att se fram emot 24 juni! Har du fått tid för ultraljud?

• högtalare

Gärna ha en BM ska det stå..

• Mini We

Jag fick UL 8 juli, det känns som en bit bort men samtidigt kändes inskrivningen som en evighet bort och tiden går så snabbt! Men det känns spännande :)

Är det ditt första barn?

• högtalare

Det är mitt andra, mitt första har precis fyllt 4 år. Inte så tätt mellan syskonen med andra ord! Men det känns precis lagom för oss

• vinterflingan

Hej hej.. ingegerd heter hon i förnamn. jag gillade henne riktigt mycket! Behaglig och underbar att prata med. Fick min 2:a son i mars.

• MsDrew

Vad skönt att ni verkar tycka att Ingegerd är trevlig. Vem var det som du, Högtalare, kände dig tveksam inför?

• Mini We

Här har man inte varit på ett tag!

Har nu varit på UL och det var en liten krabat med hicka där inne. Blev dock besviken på bemötandet av läkaren som kom från Gällivare, han var rätt så nonchalant och det kändes som att han inte tyckte det var hela världen att se en bebis på skärmen. Jag frågade aldrig efter bilder då jag antog att man skulle få det, han skrev ut två stycken som jag fick gratis då "de inte blev så bra". Lite mer engagemang förväntar man ju sig?!

Har någon här kanske haft samma läkare?

Svar på tråden Gravid i Kiruna?!