Koka nappar?
Hur kokar man nappar? Hur ofta o hur länge? Kan man koka all nappar?
Hur kokar man nappar? Hur ofta o hur länge? Kan man koka all nappar?
Jag lägger alla napparna i en kastrull med kokande vatten i ca 5 minuter. Sedan får de torka på hushållspapper.
nu är jag säkerligen inte lika noggrann med detta som andra, men när lillan var spädis kokade jag varannan vecka typ, i 5 min och sen spolade jag av allt i kallvatten i pasta-silen
då ligger inte det varma vattnet kvar i nappar och smådelar och skapar nya bakterier var min tanke(?)
Sköljer av dem sen kokar dom 3min i mikron.
Vi sköljer av alla nappar ordentligt, sen kokar vi dem i en minut (det räcker för att bakterier ska dö). Så gör vi med både nappflaskenappar och vanliga nappar.
samma här kokar inte nappar har provat en gång å dom blev aldelens kladdiga så gör inte om det
En gång i veckan kokar vi alla nappar i 5 min o torkar på hushållspapper. Tryck ut vattnet ur napparna efteråt.
Hej jag kokade alltid napparna förut men jag var med om en läskig sak. När jag provdrog i nappen så lossnade hela sugdelen. Bara tanken på att min lilla guldklimp fått det i halsen gör att jag är jätteförsiktig och kokar helst inte nappar. Gummit blir försvagat. Vet ej hur det är med silikon.
Man ska verkligen ALLTID testdra nappen innan man ger den till barnet. Usch
har aldrig kokat nappar..bara tvättat av dom
anser inte att barnen far illa av okokta nappar..de stoppar ju allt annat i munnen de hittar?! ska man då behöva koka alla leksaker oxå?..naee..skippar det ![]()