• Maggan81

Nån mer med en harklande/grymtande spädis?

Jag undrar om det är vanligt att bebisar harklar o grymtar, ibland nästan gnäggar. Min son (2 v gammal) gör det väldigt ofta, även när han är lugn och nöjd. Gråter desto mindre *tä i trä*. Skall höra på bvc men är ändå nyfiken om det finns fler bebbar som låter mkt?

• Svar på tråden Nån mer med en harklande/grymtande spädis?
  • Bumblebina

Vår första kallade vi för "lillgrisen" just för att han lät som en sådan! Grymtade och hade sig. *hihi*

• Sara Li

Det gör Inez också (3 månader, har gjort det sedan hon föddes)... hon skriker inte heller särskilt mycket. Ibland undrar man om hon är obekväm med något när hon grymtar på det sättet men så länge hon inte skriker så får man väl anta att hon är nöjd... Jag var hos doktorn för att kolla så att hon inte har trånga luftvägar men det har hon inte heller... det är tydligen normalt att bebisar grymtar och låter konstigt. Men det är inte så kul när man ska försöka sova på kvällen haha.

• Lula

Vår lilla dotter har också haft massa roliga ljud för sig ända sedan hon föddes (är snart 4 månader).
    Hon lät som en liten häst! I övrigt har inte hon heller gråtit nästan alls och dessa ljud har kommit i stunder där det verkar som om hon snarare myser sig än att hon har varit missnöjd.

• riotflickan

Haha, det gjorde skruttan också! Jätteofta fram till ca 2 månader, numera lite då och då. (3,5 mån nu) Min teori var att hon inte får upp luft som hon svalt under amningen...

• GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2009-05-05 10:07:09 följande:
    Har en son som grymtar väldigt mycket!!! Han är 2 månader..
    Han pratar på det sättet, nästan jämt... låter väldigt lustigt..t.o.m barnläkaren påpekade det, haha
  • kokos

Åh vad skönt nu blev jag lite lugnare Min son på 3 veckor låter väldigt mkt. Låter/lät era bebbar täppta i näsan??

• snusmumriken2
    kokos skrev 2009-05-05 11:23:32 följande:
    Åh vad skönt nu blev jag lite lugnare Min son på 3 veckor låter väldigt mkt. Låter/lät era bebbar täppta i näsan??
    Oj oj oj vad min son grymtade när han var nyfödd Lät precis som om hela näsan var full med snor!
    Läkaren sa att det är jättevanligt att bebisar låter så där, det kan sitta nåt litet i näsgången (de är ju sååå små o trånga där!) men det försvinner så småningom.
    Nu grymtar han inte alls, är snart 4 månader
  • Sara Li
    kokos skrev 2009-05-05 11:23:32 följande:
    Ja Inez lät förkyld i början, men det kunde vara fosterfett som var kvar i näsan sa de på BB.
  • kokos
    Sara Li skrev 2009-05-05 11:31:18 följande:
    Ja Inez lät förkyld i början, men det kunde vara fosterfett som var kvar i näsan sa de på BB.
    snusmumriken2 skrev 2009-05-05 11:28:24 följande:
    Oj oj oj vad min son grymtade när han var nyfödd Lät precis som om hela näsan var full med snor! Läkaren sa att det är jättevanligt att bebisar låter så där, det kan sitta nåt litet i näsgången (de är ju sååå små o trånga där!) men det försvinner så småningom.Nu grymtar han inte alls, är snart 4 månader
    Och jag som har varit så grymt orolig. Inte sovit på flera nätter och kontaktat BVC idag Tack för att ni finns!! Nu kan jag slappna av...
  • solrosen23

Här har vi en son som är endast 6dagar gammal och vi kallar honom för pipsäcken..låter lite undligt när han väl sätter igång, men skriker gör han bara,när ingen har fattat att han e hungrig osv. Helt annurlunda jämfört med storebror som skrek betydligt mycket mera...

• Maggan81

hihi va roligt o läsa om andras små "grisar". på bvc sa de att det va normalt, nåt med trångaluftvägar.

Svar på tråden Nån mer med en harklande/grymtande spädis?