Vad kan man göra med keso?
Jag har precis lärt mig äta keso och just nu är det mini keso blandat med lättyoghurt som gäller till frukost och mellanmål.
Vad mer kan man göra med keso?
Har du några favoritrecept som du vill dela med dig utav?
Jag har precis lärt mig äta keso och just nu är det mini keso blandat med lättyoghurt som gäller till frukost och mellanmål.
Vad mer kan man göra med keso?
Har du några favoritrecept som du vill dela med dig utav?
en kompis gjorde pannkakor med keso och majs. Supergott!
En supergod lunch är en burk keso blandat med frukt. Nåt äpple/päron/apelsin/kiwi/banan.... eller vad som finns hemma. Mättande och mumsigt!
Blanda minikeso med kesella vanilj. Så sjukt gott!
Stek lite kyckling i småbitar, eller köp en färdiggrillad kyckling och plocka ut bitar i lagom storlek. Blanda med keson, hackad rödlök och hackad paprika samt en rejäl dos med örtsalt. Galet gott på baguetter tex
Blanda keso, ägg, mjöl, salt, socker och stek som små plättar. Servera med sylt eller bacon.
blanda keso med kokt pasta, små bitar av grillad eller stekt kyckling, pesto, rödlök, ruccolasallad, delade cocktail tomater, små bitar gurka, ev oliver och fetaost så har du en supergod pasta sallad! (servera gärna med en god creme fraiche sås)
Förresten, kom att tänka på en till sak... För ca ett år sen kanske, eller nej mindre, fanns något på ICA som hette Cottifrutti. Det var keso blandat med kesella (tror jag) och sen fanns det olika smaker. Äpple och kanel var supergod. Så kanske... Keso, kesella, äppelmos och kanel? Hmmm, det måste jag testa själv någon dag
keso med räkor, kokt ägg & grönskar... strö på lite citronpeppar... super som både en rejäl frukost eller som lunch...