• sunshine82

Min 5 veckors bebis har börjat skrika otröstligt när han e hungrig

Hej

Min 5 veckors son har varit hur go som helst och lätt att ha att göra med.
    När han varit hungrig så har det varit ganska brottom, alltså då ska han ha mat NU liksom, han blir otålig och gråter, men man har kunnat ge honom nappen och han lugnat sig en stund så jag har hunnit göra i ordning bröstet (har dinapp) eller gjort i ordning tillägg som han också får då inte mjölken räcker.

Men nu så har han börjat gråta hysteriskt och är helt otröstlig, han blir dock lugn när han får bröstet eller nappflaskan. Nappen funkar inte alls för att lugna honom en stund, eller om man bär på honom hjälper inte heller.
    Annars så skriker han inte mkt, så det kan inte vara kolik.

Han har också börjat kräva mkt mer, närhet och stimulans, innan kunde man lämna honom en stund på fällen, babysittern eller sängen en stund, så man hinner göra sig i ordning på morgonen, men det går inte nu, då börjar han gråta.
    Nu sitter jag med honom i närsele på magen, då är han nöjd :)
    Är det vanligt att det är så här? Är bara orolig. Har tagit febern och han hade ingen och verkar inte må dåligt för övrigt, han äter bra. Han har gått upp så mkt så bvc tyckte vi inte skulle ge honom så mkt mat, vi har börjat komma in i det bra nu, med 3 timmar emellan måltiderna (förut va det varannan).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-05 15:59
    Kan tillägga att idag har jag fått gå med honom i bärsele, han somnar i selen, och när jag lägger ner honom så han kan sova så vaknar han och börjar gråta.. Kan inte lämna honom nånting.

• Svar på tråden Min 5 veckors bebis har börjat skrika otröstligt när han e hungrig
  • KlasStures mamma

Utvecklingsfas? Eftersom han tystnar när han får mat så är det ju inga problem så att säga. Då finns det ju ett sätt att trösta.
    Mint tös är också fem veckor och har också bärjat kräva mer närhet. På tidiga kvällen vill hon helst sova på någon av oss. behöver väl mer närhet helt enkelt. De börjar ju upptäcka världen lite mer nu så det är kanske en del av det?

• sunshine82

oki tack för era svar, skönt att höra att fler har det så så att det inte är nått fel..

• näradig

bär honom i sjal och amma fritt dvs vid mista vink. långt innan skriket kommer.

Svar på tråden Min 5 veckors bebis har börjat skrika otröstligt när han e hungrig