• Saga 79

Vikt/längd på 8-9 åriga pojkar?

Undrar just som rubriken säger,vad era pojkar i 8-9 års åldern väger/mäter?

Min äldste blir 9 i juli och han är sååå smal!
    Han har tom börjat gå ner i vikt nu,men trots att vi ligger på om det,så reagerar inte läkarna.
    Han är så smal,så revbenen och skulderbladen och alla andra ben,sticker rakt ut.
    Nu ska vi iallafall snart in och ta lite prover.Igen...
    Men jag är nyfiken på att höra om era pojkar,så att man har ngt mer konkret att jämföra med.

Min pojk väger 22 kg och är 124 cm.

• Svar på tråden Vikt/längd på 8-9 åriga pojkar?
  • Lundell

Min kille som fyller 9 i början av juli är 125 cm lång och väger ca 31 kg. Han ser helt normal ut. Han är dock kortast i sin klass....

• stökmamma

Min som blev 9 i mars är 128 lång och vägde 26kg. Smal men är oxå väldigt aktiv

andras barn och mina älskade ungar
  • nutra

Precis fyllda 9 år, 139 cm och 34 kg. Att han går ner i vikt verkar ju oroväckande så jag skulle stå på mig. Under tiden kan du ju be att få näringsdrycker på recept så han inte tappar mera i vikt. Hoppas det löser sig!

• Saga 79

"Nutra"
    Ja,har faktiskt gått i tankar om näringsdrycker själv.ska ta upp det med doktorn

• Ellu

Vår son fyller 9 i november och är 140 cm lång och väger 32 kg. Han har alltid varit rätt smal till sin längd och långa perioder växer han bara på längden utan att gå upp i vikt.
    Men att gå ner i vikt kan väl aldrig vara bra? I alla fall inte om det fortsätter, en tillfällig nedgång har min son också varit med om men sen har han tagit igen det. Hoppas att det löser sig för er!

• Mirjamell

Här är en till väldigt lång smal kille. Min pojke är född 0106 fyller alltså snart 8 år. Han är 23,5 kg lätt och är 133 cm lång, så han väger som din kille men är nästan 10 cm längre.

Han äter bra och rör sig mycket, men eftersom han oftast är frisk så oroar jag mig inte så mycket längre. När han var yngre och mycket sjuk var det en annan femma!

Mirjamell

• nutra

Hej igen, jag kan tipsa om fortimels klara näringsdrycker för dom dricker vår 4-åriga tjej. Tropisk, svartvinbär och apelsin är hennes favoriter. Be om recept för dom kostar annars väldigt mkt.

• Saga 79
    nutra skrev 2009-05-07 12:10:26 följande:
    Hej igen, jag kan tipsa om fortimels klara näringsdrycker för dom dricker vår 4-åriga tjej. Tropisk, svartvinbär och apelsin är hennes favoriter. Be om recept för dom kostar annars väldigt mkt.
    Tack,det ska jag ta upp med läkaren.
  • NoMercy

Min fyller snart 8 och är över 140 och väger väl runt 35.

• Jespe

Har en 8-åring på 131 cm och vikt 21kg.

//J

• Mirjamell

En riktig smalis har jag! Han är 8 år fyller 9 i sommar, är 140 cm lång (mätt i veckan) och väger endast 28 kg.

Min pojke är oftast frisk så jag oroar mig inte. Men att börja med näringsdrycker vet jag inte.... ffa ska det väl utredas om han har någon sjukdom? Jag reagerar inte på hans vikt i förhållande till längden, min kille har ju mindre vikt i förhållande till sin längd. Men däremot är din son ganska kort (men det kanske är i den normala räckvidden?) och ffa är det väl det att han gått ner i vikt. Min kille har ibland gått ner i vikt men då har det varit i samband med sjukdom, han är sådan att han inte äter om han tex är förkyld eller liknande.

Mirjamell

• Mirjamell

Ops! Jag ser nu att denna länk startades för 1 år sedan!!!!! Varför har den kommit upp igen?

Mirjamell

Svar på tråden Vikt/längd på 8-9 åriga pojkar?