• Poison Girl

Adressregister i USA?

Hej!

Håller på och försöker leta efter en släktings adress i USA och blir inte klok på vart man ska kolla. Jag hittar ingen motsvarighet typ eniro eller liknande. De enda jag hittar är betalsidor. Är det någon som vet om det finns någon typ "telefonkatalog" på nätet där man kan hitta adressen. Har bara en gammal adress och har fått brevet i retur. Jag hittar personen i fråga på dessa sidor jag har kollat på men har ingen lust att betala för att få fram adressen I alla fall inte om det finns en gratis sida. Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Adressregister i USA?
  • Mrs Charles

I Finland tror jag det är samma sak, att man betalar för att få fram den informationen så det är mycket möjligt att det bara är betalsidor på nätet.

• Poison Girl

hm... okej. ja om jag inte hittar nåt annat så får jag väl hosta upp pengarna så jag kan komma i kontakt med henne igen.

• Poison Girl

Southern Belle skrev 2009-05-05 12:29:52 följande:

www.yellowpages.com Jag hittar mina vänner gratis där! Lycka till!
    Tack men sidan verkar inte funka.
  • Southern Belle

Den sidan var visst inte gratis längre.... Ledsen, jag var visst inte till nån vidare hjälp... Hoppas nån annan kan tipsa om en aktuell gratislänk!

• Poison Girl

Ja vi får väl se om jag hittar dom. Hennes gubbe och barn kommer upp hela tiden också som släktingar så jag vet ju att jag är på rätt spår. Men dom har flyttat runt en hel del så jag vet inte riktigt vart dom bor nu.

• Poison Girl

jag tror jag hittat dom med hjälp av www.whitepages.com Både hon och hennes man står i alla fall på samma adress. Men om adressen är aktuell eller inte det vet jag inte. Får prova den och hoppas på den mest. Fick upp en hel lista från en av de andra sidorna på städer där de bott så jag får väl söka på alla och se om de dyker upp. Tack i alla fall för hjälpen!

• Poison Girl

Åh jag hittade en gammal brevvän också som jag tappat kontakten med! Haha vad kul då ska jag skriva till henne med.

• Poison Girl

Fick ett mail från min släkting i USA så jag hittade rätt adress. Hon blev jätteglad och hade hoppats i ungefär tio års tid (Sen vi skrev sist till varandra) att jag skulle hitta henne och ta kontakt. Hon och hennes man vill komma och hälsa på framöver.

Svar på tråden Adressregister i USA?