• 242

ni med brio happy,se hit!

hejhej..tredje inlägget för mig om mitt barnvagnsträsk..

vi är inne på brio happy.tittade på den för länge sedan,men inte sätt en live på senaste å minns inte hur den "känns".

har en dotter på 15mån.så det är sittvagnen.
    vill ha teleskopschassi,och "terränghjulen" (dvs.de me vanliga ekrar)

vad har ni för erfarenhet,är ute efter en "rejäl" vagn i klasiskstil,men den ska inte va för tung å klumpig å inte vara jätte stor ihopfälld...sk platsa i relativt smal hall...

alltså.inte den minsta vagnen på marknaden,men inte för stor heller...

happyn klär oss bäst i stil,och verkar haallt vi vill ha,men hur är den tt köra och packa ihop?

och hur sitter barnet,samt sover i den?

är sjuk å har lit svårt att ta mig runt i butiker,så ja behöver massa info först....

tack för allt,positivt som negativt!!!

Ja,jag har dyslexi..
  • Svar på tråden ni med brio happy,se hit!
  • SilverEmma

Jag har en Happy & jag älskar den! Vissa tycker den är lite tung att köra men jag upplever den mer som stabil. Har inge problem med att fälla ihop den efter jag vande mig & slänger lätt in den i bilen själv.

Har inte bytt till sittläge än, tösen är inte ens tre månader.

• Nr två

Vi har en och den är både bra och mindre bra. Den är jättebra att ha hemma, i skogen, långpromenader osv osv, men jag upplever den som skittung att bara slänga in i bilen när man ska iväg lite snabbt.

Nu har jag visserligen compact-chassit, och det är ju tyngre än teleskops...

Min dotter är 13 månader och sover bra i den. Den går att fälla i fullt liggläge. Sitter bra är väl relativt, hon sitter nog inte bra i ngn vagn för hon vill allra helst luta sig fram mot mitt"pinnen". . Men jo, annars sitter hon bra

Den är superlätt att fälla ihop, och storleken, tja som de flesta andra rejäla duo-/kombi vagnar......

• 242

okey..så du upplever den inte lite "mindre/smalare" än typ emmaljungas kombi vagnar?

men annars låter det ju bra:)

när vi ska göra snabba ärenden har vi en resesulky som tar pytte plats i bilen...så i bilen ska den mest va när vi är orta över nätter osv..i annat fall ska den funka för långa promenader och långa sovstundet,samt en del shopping/picknickar..

(tänker då på last utrymmet) för bästa shoppingvagnarna är ju självklart de me små vridbara hjul....

Ja,jag har dyslexi..
  • Nr två

Ja vi kommer absolut inte göra oss av med vår happy, bara komplettera med en lättare vagn

Lastutrymmet duger bra för oss. Det är stort/högt upp till sitsen, men varukorgens sidor är ganska låga. Men jag får plats med många kassar däri

Har inte alls mkt erfarenhet av Emmaljungas vagnar, men jag kollade på måtten på Duo Edge, som är likvärdig med Brio Happy...

Emmaljungas Yttermått ihopfällt inkl. hjul (längd x bredd x höjd)
    96x67x52

Happys mått ihopfälld 97x62x56

Så Happyn är iaf 5 cm smalare, ganska mkt får jag säga...

• 242

åh..bra info!

den är ju bredden som spelar roll för oss..

vi hittade en beg.på blovket.men den försvann (just den färg å det chassit vi vill ha)..så nu avvaktarvi tills liknade dyker upp..komme rnog inte gå å köpa en sprillans..07-08 duger bra om de är i bra skick..många som får tillökning innan dom äns använt sittdelen...

Ja,jag har dyslexi..
  • momto5

Vi har en Brio Happy,med telskop. Den är underbar! MKT lätt att fälla ihop,och lyfta i bilen. Men vi har fortfarnde liggdelen,då dottern är 6 veckor bara

Svar på tråden ni med brio happy,se hit!