• Anonym (argpåmejsjälv)

Sen med deklarationen

Hej
    Jag trodde man skulle deklarera den 5 maj, och nu såg jag att sista dagen var igår..jäkla nöt jag är som inte kolla papprena tidigare...vet nån vad som händer när man är sen en dag?(har deklarerat nu via sms) Har fått för mej att man får böta ett par tusen?

Tacksam för svar..om nån vet hur det ligger till...

• Svar på tråden Sen med deklarationen
  • J Ba

tror de sa på nyheterna att upp till en månad är det 1000, månaden efter är det ytterligare 1000, och sen efter tredje månaden är det 1000. därefter stannar det tror jag......

• Marma

min man har deklarerat för sen t i 2 år i rad, i år kom den i tid o det har inte hänt nåt de 2 åren, inge böter ingenting....

• Anonym (sent)

Vi missade makens en gång, ringde då till Skatteverket och hon i telefonen sa att ofta så passerar man i systemet iaf. Vi skulle göra så lite väsen som möjligt av det och det fungerade. Inga böter trots två veckor sent.

• Waldo

Jag minns ett år då jag lämnade in en dag försent.
    För min del blev det inga böter, även om dom på Skattekontoret ska att det kan komma.
    Jag antar att det finns fler människor än du och jag som ibland gör fel och att en dag kan man ha överseende med

Men du får ju lämna in den idag iallafall och se vad som händer. Blir det förseningsavgift får du ta det som en dyrköpt erfarenhet

• Doldis987

Förra året fick vi en påminnelse om sonens deklaration, hade inte en tanke på att han fått en deklaration ens. Trots det fick vi inga böter för den. Det jag tänker för dig är att du lämnade med sms, då har dom ju digitalt (eller hur det nu funkar) registrerat inlämningsdatum. Lämnar man på papper kanske chansen varit större att du sluppit böter. Men vad vet jag, du får vänta å se

• Anonym

1000kr om man missar första tiden
    ytterligare 1000kr efter 3 månader om man fort inte lämnat in
    sen kan det blir ytterligare 1000kr om man inte lämnt in inom 5 mån, så totoalt kan man få 3000 i böter.

kolla aftonbadet, där står det

• Missboss

Annars kan man ringa och få 2 veckors uppskov. Det var inga problem när jag ringde och gjorde det för en huvudman.

• Birgitta2
    Missboss skrev 2009-05-05 15:44:19 följande:
    Annars kan man ringa och få 2 veckors uppskov. Det var inga problem när jag ringde och gjorde det för en huvudman.
    Men det var väl senast 24 april man skulle ringa och be om uppskov om jag inte minns fel. Man kan inte be om det i efterhand.
  • Missboss

Jag ringde den 30/4 och det var inga som helst problem.

• Doldis987

Efter sista inlämningsdag?

Missboss skrev 2009-05-05 15:44:19 följande:
  • Doldis987

Oj, svaret var redan där. Sorry. Men TS kom ju på det idag om jag förstod det rätt.

• Missboss

Det kan ju alltid vara värt ett försök, eller hur?

• Doldis987

hmm.. jo iofs, men nu har ju TS redan deklarerat via sms.

Svar på tråden Sen med deklarationen