fejka ett läkarintyg...
kan man göra det? alltså finns den blanketten om sjukskrivning att få tag i på nånstans...?
kan man göra det? alltså finns den blanketten om sjukskrivning att få tag i på nånstans...?
Eeh...det är emot lagen. Jag skulle inte rekommendera att du gör det!
inte för att ja tänker göra det utan för att en kompis pratar om det hela tiden.. jag tycker själv att det är hlet sjukt hur man kan göra nått sånt...
Okej, men om hon gör det så får hon stå för det själv. Man kan säkert hitta såna blanketter på nätet, även fast det kanske är svårt. Men varför måste du veta det?
ja ville bara veta om det var snack från hennes sida eller om dem verkligen finns på nätet...
Aha, okej, nej tyvärr så vet jag inte.
det kan hon hitta men varför bryta lagen och inte gå till en läkare
www.pirab.se/FTP/Kund10847/KundOrder372300/Bilaga%20Nytt%20l%E4karintyg.pdf
Läkarna skriver oftast inte direkt på läkarintyget utan i sitt datorsystem och sedan skriver de ut intyget. Tror också att det står en kod från läkaren eller något på läkarintyget så det kanske är lite svårt att fejka. Men allt går ju säkert bara man vill.. Men sen gäller det att veta exakt vad man ska skriva.. för om man inte skriver "rätt" grejer skickar Försäkringskassan tillbaka det till läkare för komplettering å då är det ju INTE så roligt å sitta där å ha förfalskar nått..
anledningen till att hon vill göra ett är att hon vantrivs på jobbet, hon pratad med sin chef igår och sa att hon fått en inflammation på tarmen och är sjukskriven i en vecka.... och då måste dom ju ha ett läkarintyg.. hon är så dum...