• Anonym (orakad)

Slutat raka mig...

Jag är en 32-årig tjej som efter att ha varit rakad från och till under ett antal år nu lagt rakhyveln på hyllan, rakar inte underliv och armhålor, endast underbenen vid behov.
    Min erfarenhet är endast positiv..., t.ex. har samlivet med min man tagit en positiv vändning..., han säger att jag är så "kvinnlig och spännande"... Flera av mina vänninor har blivit inspirerade att sluta raka sig och uttrycker liknande erfarenhet!

Jag vet att det funnits ett antal liknande trådar tidigare, men jag är väldigt nyfiken på om det här finns tjejer/kvinnor som har slutat raka sig och vilken erfarenhet du isåfall har av detta...?

Hur gammal du är?

Om du rakar något av följande: underliv, armhålor, ben...?

OBS! är inte intresserad av att få inlägg av massa helrakningsförespråkare, som det nästan alltid blir i denna typ av inlägg.

• Svar på tråden Slutat raka mig...
  • Anonym (vill raka)

Brukar alltid raka mig mellan benen,under armarna,benen, men nu när jag är gravid så blir de enbart under armarna.. o väldigt sällan benen.. mellan benen är ingen ide för jag når inte så bra pga magen.. jag trivs INTE..
    min sambo får inte röra mig just nu pga jag käner mig ohygienisk.. jag är 30år föresten :D
    glad att du trivs orakad och att din sambo gillar de.. kanske min med skulle göra om jag tillät han se o röra men jag trivs inte med de.

• Anonym (---)

Slutat raka mig kan man väl inte direkt säga att jag har gjort eftersom jag aldrig riktigt började. Har prövat några gånger att raka men jag trivs inte riktigt i det och så kliar det ju så f*rbannat!

Jag fyller 22 år.

Det enda jag rakar är armhålorna. Jag vet inte riktigt varför egentligen, det har bara blivit så. Där trivs jag med att ha det rakat men ingen annanstans.

• Anonym

jag har slutat raka mellan benen nu för en period för min man bad mej...jag vet inte riktigt varför
    han har väll någon fantasi antar jag

• Anonym (orakad08)

jag har slutat raka mig mellan benen för min pojkvän tkr de är sexigt med hår..
    rakar jag bort de så vägrar han ha sex med mig, tills de har växt ut..
    tkr själv att de e skönare att inte raka eftersom man slipper tänka på om de e stubb eller inte...

däremot rakar jag under armarna..
    benen vaxas..

jag är 17 år :)

• Neko

Jag rakar i stort sett bara under armarna, och så benen ifall jag ska vara barbent eller så (hade gärna sluppit hår på benen alltid men det är sånt krångel). Aldrig underlivet. Provat raka bikinilinjen ett par gånger och då sved och kliade det i dagar efteråt så att jag inte ens kunde ha trosor. Tycker det är rätt fint med könshår faktiskt, och trevligt på sexpartners också oavsett kön. Lite spännande sådär =)

Jag är 28 år.

• JanHelge

Min fru slutar upp med att raka sig på muffen och benen periodvis. Men brukar börja igen när hon saknar oralsexet för mycket. Jag kan inte klara av att sätta ansiktet i en hårboll full med sekret.

• Neko
    JanHelge skrev 2009-05-05 16:37:59 följande:
    Min fru slutar upp med att raka sig på muffen och benen periodvis. Men brukar börja igen när hon saknar oralsexet för mycket. Jag kan inte klara av att sätta ansiktet i en hårboll full med sekret.
    Man kan ju hålla undan håret med fingrarna och slicka däremellan, på de inre blygdläpparna och så, man behöver ju inte slicka där det är hår ^^
  • Anonym

rakar mellan ibland om jag vill känna mej extra "fräsch" eller om jag vill locka ner sambon (även om han slickar utan gnäll för det ändå). benen ibland under sommarhalvåret (vad är poängen under vintern, ingen som ser ändå..) och under armarna när andan faller på och en ren rakhyvel råkar ligga inom räckhåll. har dock slutat raka mej för andras skull, det är mer till jul o midsommar sådär. gillar inte kliet som kommer som ett brev på posten om man inte rakar jämt (allt jobb...!).

jag är 27.

• Anonym (också slutat)

Jag har också delvis slutat.

Det jag håller efter nu är under armarna och underbenen (om jag skall vara barbent, annars struntar jag i dom)

Har helt slutat raka mig runt muset, har tidigare hållt efter lite grann "längst ner och under" om ni förstår hur jag menar.
    Jag har en relativt ny partner som tycker det är så HÄFTIGT när jag inte är rakad. Han gillar allt som är naturligt och själv tycker jag det är underbart att slippa raka mig.

Jag kanske ska tillägga att jag är närmare 50 och min partner drygt tio år äldre, det kanske beror på det. Jag har aldrig varit helrakad heller och har inga problem med att jag känner mig ofräsch eller så.

• Anonym

'Jag är några och fyrtio och har aldrig börjat. Det var inte modernt med hårlöst när jag växte upp, när modet började ta sig riktigt var jag vuxen och sambo och inte ute på någon köttmarknad så jag är väl inte präglad på det helt enkelt. Annan man numera men han är inte heller präglad på rakat. Numera epilerar jag vaderna under sommarhalvåret och periodvis armhålorna. Inte för att jag trivs bättre med det utanför att jag föredrar att uppmärksammas för annat än min hårväxt.
    Underlivet har jag rakat någon enstaka gång. Då skrattade min man sig fördärvad, tyckte det såg lustigt ut... Tyckte inte det var särskilt vackert själv.

Svar på tråden Slutat raka mig...