• snuppis

någon som kan Aloe vera juice

Skilda meningar om det, ena vännen säger att de är helt oki att dricka Aloe vera juice när man är gravid, hon dricker själv för att slippa förstoppning (hon är gravid) en annan säger att man inte ska göra det man ska inte ens dricka det om man planerar att bli gravid,,Vad tror ni?

• Svar på tråden någon som kan Aloe vera juice
  • JAG är BÄST

Alltså har du dryckit det INNAN man blev gravid så är det OK att fortsätta dricka det(kroppen är van det då). Men har man inte dryckit dte före graviditeten så ska man så ska man inte börja med det då man blir gravid.

• MalinAnnaJosefine

Ser inte varför du inte skulle kunna dricka det. Sunt för kroppen och den mår bra av det. Min syster använde en massa aloevera produkter när hon va gravid och ut kom en välskapt pojke =)
    Så drick på om du mår bra av det =)

Bebis BF 090527
  • milli79

JAG är BÄST skrev 2009-05-05 15:42:13 följande:

Alltså har du dryckit det INNAN man blev gravid så är det OK att fortsätta dricka det(kroppen är van det då). Men har man inte dryckit dte före graviditeten så ska man så ska man inte börja med det då man blir gravid.
    Har oxå hört det. Tror inte det är någon fara om man börjar under graviditeten men då kan man ju ta det lungt & börja med liten dos. Aloe veran är ju lite utrensande så viss försiktighet är förmodligen bra.
  • Päron1986

det är toppen att dricka medan man är gravid, man behöver ju järn och andra näringsämnen som finns i aloe veran samt att den innehåller saponiner som rensar magen och tarmarna skonsamt :)

men se till att den är certifierad och att det är aloe barbabensis som står längst upp på innehållsförteckningen!

• petnet

Hej.

Här kommer ett svar som jag fick från från en kvinna som jobbat flera år med Forever och hon är också barnmorska.

Hej Peter!
    Som svar på din fråga:
    Enligt min erfarenhet, så är Aloe Vera en vanlig grönsak o kan ätas av vem som helst. så jag kan inte se några hinder. men jag brukar säga till alla att man skall aldrig överdriva intag av föda, att äta 5--10 apelsiner om dagen är inte så bra , likväl att dricka flera deciliter AV,när man är gravid , det kan bli en ökad belastning för både njurar o lever, som redan är belastade pga graviditeten..
    När det gäller amning har jag aldrig hört ngt, däremot vindruvar jordgubbar chocklad o päron är då ibland en nackdel, då barnet kan reagera med magknip lösa avföringar ibland utslag. Skulle man märka något sådant, så minska intag eller sluta en tid. Detta gäller ju också om man tror att det är AV, så behöver man inte vara orolig för det. .
    är detta ett svar som hjälper dig eller undrar du något mer, så hör av dig, ring eller maila
    Kram Elsy Toméeg Sjuksköter-Barnmorska
    Oberoende Teamledare/Återförsäljare

Svar på tråden någon som kan Aloe vera juice