• LillyLu

Rasar i vikt efter förlossning...

Har börjat förstå att amningen verkligen tar musten ur en...?! Har en dotter som är 3 veckor som jag helammar, hon äter korta och många gånger.
    Under graviditeten gick jag upp 8 kilo och nu sedan förlossningen har jag gått ner 15 kilo...trots att tuttarna är betydligt större än innan :) och att magen har lite häng kvar!
    Jag tycker jag äter så mycket jag kan och dricker mycket vatten. Någon som vet vad man kan göra för att inte gå ner mer, skall man äta mer fett??
    Dagens I-landsproblem kanske, men snart är det bara ben kvar av mig.

• Svar på tråden Rasar i vikt efter förlossning...
  • sbeckman

jag har samma problem, vager 12 kg mindre an innan jag blev gravid, alla mina gamla byxor ramlar av och jag ar for smal nu.
    Jag ater massor, och godis varje dag! 4 skivor ost pa varje macka o dricker rod mjolk! jag ater mer an min man som ar mycket storre an mig.
    Min son ar 8 manader nu och jag tror jag har stannat pa en vikt nu, gar inte ner. Det viktigaste att tanka pa ar nog att barnet inte gar ner i vikt utan att du ater sa mycket du bara kan sa att det finns tillrackligt med naring i mjolken.

• ronja123

Jag är lite avis på dig för jag har haft motsatta problemet, inget vill försvinna trots bra mat..... Jag är nog skapt för hungersnöd ......Det enda är väl att äta mer och eventuellt mer fett i maten. Glass, grädde ,smör kanske? Inte så nyttigt i längden men en period gör nog inget. Mer nyttigt fett finns ju i avokado, olivolja och nötter. Jag förstår att det inte är kul att vara för mager heller, vi vill ju alla vara lagom runda. Lycka till med käket, formen och bebben!

• ananda74

Jag är avundsjuk på dig. mina kilo har stannat, går inte bort hur mycket jag än ammar. är deppad för detta så var glad du!

• Bruden1

Jag har oxå gått ner massor denna graviditeten!!! nu väger jag 9 kg mindre än innan graviditeten och lillan är 11 mån! trivs iofs nu!! men man börjar ju undra om nåt e fel....
    Förra graviditeten va det tvärt om!! då efter 1 år hade jag 12 kg kvar! skumt att det kan va så olika!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • LillyLu

Tack för era svar - jag skall nog gå över till lite fetare alternativ som röd mjölk och äta lite mer ost och fet mat. Avokado var ett bra tips, det skall jag köpa!
    Kanske jag skall frossa i chips en kväll också.....haha, det känns ju inte som det är rätt fett men ändå. Det gäller ju att passa på nu när man kan.
    Förstår dig Ronja123 att det inte är roligt att inte gå ner också....att vi tjejer aldrig kan vara nöjda. Antingen det ena eller andra!!! Hoppas att du tappar grav.kilorna snart :) Skicka över några till mig annars :)

• planerar

Hej..
    Samma problem här. Gick upp 10kg och nu ner 14kg, dottern är 9veckor. Saken blir inte lättare av att hon är komjölksprotein allergiker... finns inget kvar känns det som för mig att äta! Men men, bara att bita ihop..

• Cornbread

Önskar jag får det bekymret efter jag förlöst.. vill verkligen bli av med alla kilon plus mer.

• riotflickan

Kanske inte dagens mest hälsosamma alternativ, men ät mer socker och snabba kolhydrater så ökar insulinpåslaget och fettinlagringen ökar. Annars är det väl bra att få i sig mycket kalorier och det får man enklast av fett eftersom det är så energitätt så du får flera kalorier per volym. Ät ofta också, det är bra om man ska gå upp i vikt. Och har du problem med aptiten så ät precis det som du är sugen på, det är bättre än att inte få i sig något alls.

• andra

Jag gick först ner ca 5 kilo i början av grav för jag mådde illa. Sen gick jag upp tio kilo under grav och ner tio igen efter förlossningen. Men nu tre månader senare tycker jag att jag kommit tillbaka till min vanliga vikt som jag hade innan jag blev gravid. Hoppas det vänder för er.

Svar på tråden Rasar i vikt efter förlossning...