• DubaiC

Födde barn 1 36+1, risk för tidigt igen?

hej

sitter här i vecka 35+0 och börjar undra om jag kan förvänta mig en tidig förlossning igen?
    Min livmodertapp har förkortats och samma hände med sonen...

Någon som vet?

• Svar på tråden Födde barn 1 36+1, risk för tidigt igen?
  • Heiress

Fick höra av min BM att födde man tidigt med första så tenderar andra också att komma tidigt, men hur tidigt vet jag inte.

Gick man över tiden med första så tenderar man att göra det med den andra också.

Det ör nästan som om varjke kvinna har sin egen "baktid" precis som olika ungnar, t.ex. konvenmtionell resp. varmluft eller gas.

• DubaiC

Jag hörde också detta att vissa kvinnor är redo vid en viss tid. Min son vägde i 36+1 3030g och var 47 cm, så ganska klar!

Sen fick jag höra av BM att jag inte skulle bli besviken ifall jag gick över med denna eftersom bara 7% föder tidigt igen!!!! ?????

Det som får mig att undra om denna kommer tidigt är ju att samma sak har hänt att livmodertappen har kortats (hände i v 33 som även skedde med barn 1)...

Tack för ditt svar.

• MolleMalin

Min son är född i v 37+0 o dottern i v 37+1. Väntar m spänning på att se om även trean blir "tidig". Vid tidiga undersökningar som gjorts på mig har de sagt att jag har liten livmoder o att det ev är förklaringen till att de inte legat kvar i magen längre. Finns inte plats helt enkelt - och mig gör det inget alls då de inte anses prematura vid den här tiden:)

• MejasMamma

En vännina till mig födde sin första son 2 veckor innan BF och sin andra son några dagar efter BF..

• skorpion80

Födde min förste pojk i v36+3.
    Nr2 kom två dagar innan bf.
    Nr3 gick jag över nio dagar med.
    Nr4 vet jag att den kommer i v38 då jag ska bli igångsatt.

Så mina andra barn har inte gjort som sin storebror att komma så tidigt.

Lycka till!

• Ailie

jag födde v36+4 och går in i v40 imorgon .. jag trodde faktiskt jag skulle få runt v37-38 även denna gång men icke :)

♥ Axel å bebis ♥
  • PyretS

Fick 1:an i v 35+0 och är inställd på att föda för tidigt den här gången också, men bara för det lär jag väl gå över tiden :)

Enligt min bm så är det mer vanligt än ovanligt att även 2:an kommer tidigare, men vi får se.

• DubaiC

hej tjejer,

Tack för att ni delar med er....

Jag inser också att barnen kan komma olika om inget har hänt inne i kroppen.

MEN min slempropp gick i vecka 33 och livmodertappen kortades med barn nr 1.

NU har detta hänt med bebisen i magen med, delar av slemproppen har gått och sedan vecka 33 så har jag förkortad livmodertapp igen. DÄRAV undrar jag om det är ett tecken på att även denna graviditet kommer sluta tidigare o att barnet således föds.

Hade jag inte haft påverkad livmodertapp - så hade jag inte undrat så mycket, då hade det liksom för er, kunnat ske vid olika tidipunkter, alt från v 36-40 med barn nr 2.

Förstår ni mig?

• Ailie

jag var inne för koll v33 då jag hade mycket ont och håll/kramp i magen under ett par dagar... en undersökning gjordes då läkaren sa att min tapp var mjuk, extra mjuk för en omföderska och att jag förmoderligen skulle få för tidigt även denna gång, han gissade runt v35,  å nu imorn är jag i v40, tycker det är fel när dom säger så ... men jag har inte lidigt för det, hellre v40 än 35..
    har ju även hört dom som gått öppna 2 cm i flera veckor och ÄNDÅ fött vid BF ....
    alla är verkligen helt olika :)

♥ Axel å bebis ♥
Svar på tråden Födde barn 1 36+1, risk för tidigt igen?