• Anonym (skorpan)

Ni som ammat med silikonbröst

hej,

jag har bestämt mig för att nu äntligen göra en bröstförstoring. jag har alltid haft små bröst & nu efter att jag ammat min son så har de helt försvunnit. jag vill ha fler barn men jag vill inte vänta längre på att få bröst nu! därför undrar jag bara, ni som fått barn & ammat med bröstimplantat, förändras era bröst mycket efter det?

• Svar på tråden Ni som ammat med silikonbröst
  • Flicka88

Du är inte rädd för att brösten blir "förstörda" om du blir gravid igen sen då? Måste ju vara bättre att vänta i så fall. Finns väll också en risk för att man inte kan amma om man förstorar brösten?

• MammasLucas

Kopierat från www.qvinna.info

Det finns inga medicinska bevis för att amning med implantat skulle vara skadligt för barnet. Däremot kan implantat i vissa fall försvåra amning, förändra känslan vid amning eller förändra funktionen vid amning. Detta kan orsaka svårigheter för dig att utföra amning av ditt barn. Det är rekommenderat att du tar upp eventuella frågor med din läkare. Det finns idag inga studier gjorda som visar om silikon förekommer i bröstmjölk eller om eventuellt silikon endast passerar igenom barnet eller om det på något sätt kan orsaka problem hos barnet.

Sen sägs det att det går bättre att amma om man sätter implantatet bakom bröstmuskeln. Jag läste även om en som tappade känseln i brösten efter ammningen.

Lägg märke till folk när de är arga, för då avslöjas deras rätta natur.
  • MaryD

Hallå där!

Jag ammar för fulla muggar med silikonrattar

• Anonym (skorpan)
    MaryD skrev 2009-05-05 17:11:51 följande:
    Hallå där!Jag ammar för fulla muggar med silikonrattar
    e de ditt första barn du ammar, tänkte om du märkt någon skillnad från innan? men annars, har det gått bra att amma? tycker du att de ändrat sig något pga. amingen?

de ska ju gå bra att amma med implantat vad jag har fått som info :)
  • MaryD

Det är mitt andra barn jag ammar. Så jag har ammat ett utan silikon och ett med silikon. Märker ingen skillnad

• Anonym (skorpan)

puffar lite här :)

• Yes I am

Kliver in i din tråd här TS...  Hur blir brösten efter amningen ? (gelehallon, bakom muskeln)

• MaryD

Yes I am skrev 2009-05-07 08:20:38 följande:

Kliver in i din tråd här TS...  Hur blir brösten efter amningen ? (gelehallon, bakom muskeln)
    (gelehallon, bakom muskeln)... precis vad jag har. Slutade amma för fyra dagar sen och brösten ser ut som innan. Det är förvisso en del mjölk kvar i dem, så jag ser väl först om någon vecka hur de blir efter amning. Men än så länge ser de ut som vanligt
  • Yes I am
    MaryD skrev 2009-05-07 08:45:20 följande:
    Yes I am skrev 2009-05-07 08:20:38 följande: (gelehallon, bakom muskeln)... precis vad jag har. Slutade amma för fyra dagar sen och brösten ser ut som innan. Det är förvisso en del mjölk kvar i dem, så jag ser väl först om någon vecka hur de blir efter amning. Men än så länge ser de ut som vanligt
    Det låter bra!

Är lite orolig över hur mina kommer se ut efter att jag ammat sen..
  • Anonym (skorpan)

hur e de nu då maryD? märkt nån skillnad är känns de precis som innan? :)

Svar på tråden Ni som ammat med silikonbröst