• Anonym

Varannan vecka, i 2 olika städer?

Hej..

Vi är två föräldrar till en son på snart 2 år, och vi har separerat sen ca 1 år tillbaka..
    Nu är det så att att jag har en annan son också sen ett tidigare förhållande som bor i andra änden av sverige än där jag bor just nu, han är placerad hos en familj. Men nu undrar jag om jag kan flytta men ändå ha gemensam vårdnad och ha sonen varannan vecka? kan man ha 2 olika dagis tex? Nu menar jag ju oxå min minsta son. Eller kan det bli för jobbigt för honom o bo på 2 olika ställen? Det jag tänkt är att flytta tillbaka till min gamla stad och det är ca 5-6 timmar me tåg. Jag vill ju ha sonen lika mkt som han har. Hur ska jag göra?! 

Eller kommer jag vara "fast" i pappans stad resten av livet? Jag slits mellan mina två barn och vet varken ut eller in?

Snälla kom med råd..

• Svar på tråden Varannan vecka, i 2 olika städer?
  • Anonym (En Mamma)
    Anonym skrev 2009-05-05 17:02:56 följande:
    Hej..Vi är två föräldrar till en son på snart 2 år, och vi har separerat sen ca 1 år tillbaka..Nu är det så att att jag har en annan son också sen ett tidigare förhållande som bor i andra änden av sverige än där jag bor just nu, han är placerad hos en familj. Men nu undrar jag om jag kan flytta men ändå ha gemensam vårdnad och ha sonen varannan vecka? kan man ha 2 olika dagis tex? Nu menar jag ju oxå min minsta son. Eller kan det bli för jobbigt för honom o bo på 2 olika ställen? Det jag tänkt är att flytta tillbaka till min gamla stad och det är ca 5-6 timmar me tåg. Jag vill ju ha sonen lika mkt som han har. Hur ska jag göra?! Eller kommer jag vara "fast" i pappans stad resten av livet? Jag slits mellan mina två barn och vet varken ut eller in?Snälla kom med råd..
    Jag förstår att det måste vara jätte jobbigt, för du slits ju verkligen mellan två barn!
    Men nej, jag tycker inget barn skall behöva ha 2 olika dagis, jag tycker inte ens att det skall vara lagligt! Så fel tyckr jag att det är!
    Men varför är sonen placerad i en familj, kan inte han flytta till dig istället?
  • Anonym (l)

Du får nog välja och verkligen känna efter hur du vill ha det.
    Man kan inte låta ett barn flacka runt hur som helst.

• Anonym

jag undrar om det är möjligt inte vad ni tycker??

• Anonym (En Mamma)

Fast det är samma sak, det är INTE möjligt för ett barn att gå på olika dagis!

• Anonym

Min dotter är hos sin pappa vart 3e vecka och det funkar bra. Nu har han fixat barnvakt dom få dagar han jobbar men har hört andra som har två dagis. Vi bor 2 timmar bort med tåg. Blir ju svårare med skoltiden sen men då tror jag att vi kör torsdag till måndag varannan eller var 3e vecka

• Anonym

om vi söger så här då..

det är inte möjligt för mig att bo kvar i pappans stad pga vissa omständigheter, ska jag bara lämna min son då? Nån lösning borde väl finnas????

• Anonym (mammamu)

Det är visst möjligt att ha barnet på två olika dagis. Jag vet att det är möjligt eftersom att jag har det själv. Vi har honom i två-veckors intervaller så att det inte ska bli så hoppigt. Vi har beslutat att det viktigaste för honom är att ha båda sina föräldrar, han är idag fyra år och har haft två olika dagis sen han var två år. Vill också tillägga att det gått jättebra och går fortfarande jättebra. Sedan kan han självklart inte gå i två skolor, och det får man naturligtvis också ta ställning till.
    Lycka till!

• Hannape

Hej! Tycker det verkar jätterörigt. Skulle du själv vilja ha det så? Byta arbetsplats varannan vecka med olika arbetskamrater? Tror inte det kan vara barnets bästa. Absolut inte. Bo kvar eller ha sonen varannan helg är mitt råd..Lycka till!

• vi fyra

det går att ha barn på 2 olika dagis!! och det är inte rörigt!!
    ett barn anpassar sig väldigt lätt,ju mer kompisar desto roligare.. barnen vet oxå sin trygghet(hemmet)och kan lätt få en trygghet på dagis oxå..även om det är 2 olika!!

att jämföra med en vuxen som ska byta arbetsplats är ju en helt annan sak!! man kan inte jämföra på samma sätt!!!

• EMO 979
    Anonym skrev 2009-05-05 17:32:53 följande:
    om vi söger så här då.. det är inte möjligt för mig att bo kvar i pappans stad pga vissa omständigheter, ska jag bara lämna min son då? Nån lösning borde väl finnas????
    Det funkar ju bra så länge inte barnet börjat i skolan...de FÅR INTE gå på två olika skolor men därmeot då de fortfarande går på dagis ( förskola)...
Svar på tråden Varannan vecka, i 2 olika städer?