• Anonym (BrumBrum)

kan man söka bidrag för körkort???

Kan man söka bidrag för körkort??
    Om man nu har anledningar som säger att man behöver ha det och man själv inte kan betala det... tyvärr.

• Svar på tråden kan man söka bidrag för körkort???
  • Anonym

det kan jag verkligen inte tro, då skulle många hitta på anledningar för att få det gratis. Körkort räknas som lyx.

• lia76

Har läst på nätet att folk som flyttar hit från andra länder kan få 15.000 i bidrag för att ta körkort.
    Sen finns det bidrag för oss vanliga svenskar också, men klommer inte ihåg var man ansöker om det.

Stella och Ida
  • Trileia
    Anonym skrev 2009-05-05 19:28:54 följande:
    det kan jag verkligen inte tro, då skulle många hitta på anledningar för att få det gratis. Körkort räknas som lyx.
    Fast jag tror att arbetsförmedlingen kan betala om man blivit lovad ett jobb ifall man tar körkort.
  • lia76
    Trileia skrev 2009-05-05 19:30:16 följande:
    Fast jag tror att arbetsförmedlingen kan betala om man blivit lovad ett jobb ifall man tar körkort.
    iallafall taxikort vad jag vet
    Stella och Ida
  • karinagumman
    Trileia skrev 2009-05-05 19:30:16 följande:
    tror man ska kunna bevisa att man sökt många jobb och varit arbetslös länge för att man ska få den hjälpen av arbetsförmedlingen...

kan ju alltid kolla i stora mäktiga fondboken på biblioteket...
  • Anonym

Jag hade socialbidrag tidigare och då fick jag betalat körkort från soc. Det var för att jag hade varit arbetslös länge och om jag hade körkort så kunde jag få ett jobb. Dessutom så fick jag billigare boende  för att jag kunde flytta till ett hus jag kunde hyra billigt men där det inte gick bussar.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-05 19:35:37 följande:
    Jag hade socialbidrag tidigare och då fick jag betalat körkort från soc. Det var för att jag hade varit arbetslös länge och om jag hade körkort så kunde jag få ett jobb. Dessutom så fick jag billigare boende  för att jag kunde flytta till ett hus jag kunde hyra billigt men där det inte gick bussar.
    bedrövligt att man tjänar på att gå på soc.jag har ett vanligt hedligt arbete och kan absolut inte ta körkort (fast jag arbetar)
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-05 19:38:34 följande:
    bedrövligt att man tjänar på att gå på soc.jag har ett vanligt hedligt arbete och kan absolut inte ta körkort (fast jag arbetar)
    Vaddå jag tjänade på att gå på soc? Jag fick 10.000:- till mitt körkort, och då kunde jag få ett jobb och försörja mig själv. Innan dess fick jag 17.000:- i månaden av soc, så undrar vem som tjänade på det egentligen?
    Hade jag inte fått körkort hade jag blivit tvungen att fortsätat få socialbidrag.
  • lia76
    Anonym skrev 2009-05-05 19:38:34 följande:
    men då har du jobb iallafall.
    Hon fick ju hjälp med att kunna ta körkort så hon kunde få ett jobb pga att hon inte fått något tidigare.
    Tycker det är bra att soc finns.
    Och det tycker du nog också om du själv skulle hamna där en dag
    Stella och Ida
Svar på tråden kan man söka bidrag för körkort???