• Anonym (funderar)

Hemabort? Erfarenheter?

Hej. Jag har tidigare gjort en medicinsk abort, sedan blev jag gravid och födde barn för sex månader sedan.

Nu står jag i begrepp att göra en abort igen, och funderar denna gång på alternativet hemabort. Jag uppfyller alla krav för att få det beviljat, men jag undrar vad ni har för erfarenheter av det?

Gör jag det hemma så kommer min man vara hemma med sonen under dagen, och jag slipper vara ensam på sjukhuset (vi har absolut NOLL möjlighet till barnvakt) och jag vill absolut inte vara ensam!

Finns det negativa aspekter? Vad är positivt?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hemabort? Erfarenheter?
  • Anonym (funderar)

puffar

• Anonym (funderar)

ingen?

• Anonym (funderar)

Snälla, jag behöver ha bestämt mig till imorron.

• Emmagbg

hej hej

Jag gjorde en hemabort förrsa onsdagen o det gick kanon... vad undrar du? Ja berättar allt :)

• Anonym (funderar)
    Emmagbg skrev 2009-05-05 21:28:22 följande:
    hej hejJag gjorde en hemabort förrsa onsdagen o det gick kanon... vad undrar du? Ja berättar allt :)
    Jag undrar hur det var att göra det hemma? Jag har gjort en på sjukhus och jag antar att där känner man sig mer trygg när det gäller vård, fast man känner sig nog mer avslappnad hemma? Har jag rätt?

Varför valde du hemabort istället för vanlig abort på sjukhuset?

Tack så hemskt mycket för svar!
  • Emmagbg

Jag valde hemabort för ja gjorde en på sjukhuset för flera år sen o hatade de.. hatar sjukhus!!! Här hemma kunde ja vara med killen kolla tv mm mm mm mkt mer avslappnande.
    Jag ser många fördelar med att vara hemma..
    För de första sätter de ju inte igång försen efter ett par timmar o då kan du kolla på en film hemma o mysa istället för att ligga sj på sjukhuset... Sen när de väl sätter igång e de ju bara upp o gå o gå på toa massa!
    Man får med sig massa värktabletter hem o om man får super ont så kan man alltid åka till sjukhuset...

Hur var de förra gången? Hade du mkt ont? Fick du morfin?

• Anonym (funderar)
    Emmagbg skrev 2009-05-05 21:34:31 följande:
    Jag valde hemabort för ja gjorde en på sjukhuset för flera år sen o hatade de.. hatar sjukhus!!! Här hemma kunde ja vara med killen kolla tv mm mm mm mkt mer avslappnande.Jag ser många fördelar med att vara hemma..För de första sätter de ju inte igång försen efter ett par timmar o då kan du kolla på en film hemma o mysa istället för att ligga sj på sjukhuset... Sen när de väl sätter igång e de ju bara upp o gå o gå på toa massa! Man får med sig massa värktabletter hem o om man får super ont så kan man alltid åka till sjukhuset...Hur var de förra gången? Hade du mkt ont? Fick du morfin?
    Ja jag fick jätteont, jag svimmade två gånger och kräktes av smärta.
    Fick en morfinspruta. Är det något man bör ta med i beräkningen?
    Den aborten gjorde jag tre år innan jag fick barn, och min förlossning tog 3 dagar timmar, jag klarade mig 24 timmar utan någon smärtlindring (inte ens lustgas)
    så jag klarar nog av att andas mig igenom en abort och härda ut.. Hoppas jag!
  • Emmagbg

Haha de tror jag absolut att du gör,... har hört att aborten blir "lättare" om man fött barn.
    Jag skulle rekommendera dej att göra aborten hemma men ha ngn i närheten som kan köra in dej till sjukan om du blir dålig...

• Anonym (nervös)

Apropå hemabort, så sitter jag mitt i det. Var på sjukhuset idag o fick första tabletten, så fick jag med mig resten av tabletterna hem med utförliga instruktioner, ska ta dom på fredag morgon.
    Hoppas verkligen att det går bra, för jag kommer vara helt själv hemma med barnen. Har också svårt med barnvakt, lilla bebisen har ju aldrig varit ifrån mig.
    Därför känns det här som enda alternativet.
    Fick ju dra en lögn då om att jag kunde ha nån hos mig, men väninnorna jobbar o mamma o pappa bor i en annan stad..

• Anonym (funderar)

Anonym (nervös) skrev 2009-05-06 23:20:06 följande:

Apropå hemabort, så sitter jag mitt i det. Var på sjukhuset idag o fick första tabletten, så fick jag med mig resten av tabletterna hem med utförliga instruktioner, ska ta dom på fredag morgon. Hoppas verkligen att det går bra, för jag kommer vara helt själv hemma med barnen. Har också svårt med barnvakt, lilla bebisen har ju aldrig varit ifrån mig.Därför känns det här som enda alternativet. Fick ju dra en lögn då om att jag kunde ha nån hos mig, men väninnorna jobbar o mamma o pappa bor i en annan stad..
    Man är inte tillförlitlig att ta hand om barn medan man gör en abort! Tänk om du tuppar av? Vem ska ta hand om din bebis då? Jag låg avsvimmad ett bra tag när jag gjorde min abort på sjukhuset innan det upptäcktes.
    Man får ju inte ens köra bil det närmaste dygnet efteråt!
    Vansinne.
Svar på tråden Hemabort? Erfarenheter?