• Mollan Malin

AUDI A4-Hur montera bilstol??

Hej!
    Hittar inte riktigt rätt kategori för detta inlägg....
    Vi har en Audi a4 som vi ska montera in två stolar i baksätet. I mitten och på sidan. Vi hittar inga fästöglor i golvet, men mellan sits och ryggstöd finns öglor. Är detta isofix (vilket inte stolarna har) eller kan man fästa remmarna där? Det blir ju rätt bökigt om man måste fästa remmarna i framsätet, eftersom man då inte kan justera läget på framsätena lika bra....
    Eftersom bilen är en tjänstebil så finns ju såklart ingen manual i bilen, annars hade det varit lite enklare.
    Hur har ni gjort?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden AUDI A4-Hur montera bilstol??
  • Lillemy80

hej. öglorna i sätet är isofix och vad jag har fattat kan man inte fästa banden där. hade samma problem när vi köpte ny bil, men fant en plass att fästa banden under sätet. annars är det dårligt på nya bilar att det finns så lite plats att fästa ett band. man kan beställa öglor för att fästa i golvet tror jag men då måste man in på verkstad för att fixa det. hoppas det löser sig :)

• Cecci78

det finns fästöglor på biltema för typ 20 kr eller så, man kan montera de själv i golvet om man vet hur man gör. annars står det i instruktionsboken för bilstolarna om det finns alternativa sätt att montera den på. en del stolar kan man som du säger satta fast fästbanden i stolen framför. vilka bilstolar är det?

• Mollan Malin

Tack för hjälpen! Nu har jag köpt fästöglor som ska skruvar fast i golvet mellan golvet och skenan som sätet sitter fast i. Detta kan jag göra själv. Bara en skruv som ska loss och sen fast igen.
    Nu kan vi äntligen åka i båda våra bilar!!
    Tack än en gång!

• Cecci78
    Mollan Malin skrev 2009-05-08 13:50:35 följande:
    Tack för hjälpen! Nu har jag köpt fästöglor som ska skruvar fast i golvet mellan golvet och skenan som sätet sitter fast i. Detta kan jag göra själv. Bara en skruv som ska loss och sen fast igen.Nu kan vi äntligen åka i båda våra bilar!!Tack än en gång!
    vad bra, skönt när det finns smidiga lösningar...
    jag trodde de skulle fästas i golvet typ med bultar o så, men det verkade ju himla smidigt då
  • Lillemy80

så bra att man inte måste på verkstad för att fixa det... kansje det är en mäjlighet vi har i våran bil också då..

• Joico

Hm, måste du skruva loss sätet? Låter märkligt..
    Annars är det ju bara att dra remmarna genom skenorna som stolen sitter i, det går kanske inte att dra stolen ändra längst bak då men nästan

Mollan Malin skrev 2009-05-08 13:50:35 följande:

Tack för hjälpen! Nu har jag köpt fästöglor som ska skruvar fast i golvet mellan golvet och skenan som sätet sitter fast i. Detta kan jag göra själv. Bara en skruv som ska loss och sen fast igen.Nu kan vi äntligen åka i båda våra bilar!!Tack än en gång!
Svar på tråden AUDI A4-Hur montera bilstol??