• Dalkulla1974

Tips på utseende på murstock

Bakom våran vedspis står det en murstock som jag tänkte göra om. Har ni något tips? Kanke t.o.m en bild om ni har gjort det? Idag är det bara vanliga gipsskivor. Tänkte panelskivor, eller vitt fusktegel eller... grått fusktegel eller bara måla..... Ja många förslag mottages gärna.

• Svar på tråden Tips på utseende på murstock
  • Dalkulla1974

Ingen som har något fint förslag?

• Linsen

Jag har en bild på vår murstock som vi har putsat och kalkat vilket jag tycker blev helt okej. Kolla i mitt galleri!

mvh//oxå dalkulla

• Dalkulla1974
    Linsen skrev 2009-05-07 11:24:00 följande:
    Jag har en bild på vår murstock som vi har putsat och kalkat vilket jag tycker blev helt okej. Kolla i mitt galleri!mvh//oxå dalkulla
    Så himla fint ni bor :) Det var jättefint, precis min smak :) Och tack för tipset på murstocken. Tyckte ändå den såg mest putsad ut, är det kakel å alltså?
    Jag får nog gå in och titta igen. .
  • Linsen

Hej igen!
    Nix inte kaklat utan kalkat! En kalklimfärg som man målar på några gånger så får man ett gammeldags utseende. Lite känsligt kanske mot smuts och stötar men åldras mycket fint och naturligt.

Hej hopp så länge!

• Linsen

Förresten... jag kom på en idé till som vi kommer ha på övervåningen på murstocken där ingen kamin är kopplad till.
    Det är ju så svårt att spika upp tavlor på murstocken och den tar en ganska så stor plats så vi kommer hitta någon fin wallstickers och sätta upp där istället.
    Kanske något ni kan göra efter ni målat och gjort den slät.

• Dalkulla1974

haha, tack för svaret. Jag läste nog lite fort där...:) Kalkat ska jag komma ihåg, det var snyggt.
    Som du ser är jag inte på g än...men snart så:)

Svar på tråden Tips på utseende på murstock