• krypsyl

Isofix-fästen i volvo v40

Har en volvo v40 utan isofixfästen (att sätta fast bilbarnstol i), kan man sätta dit isofixfästen i bilen??? Någon som har en aning om vad det i så fall kan kosta???

• Svar på tråden Isofix-fästen i volvo v40
  • mickepicke

Är du säker på att det är en V50 som inte har isofix? Låter omodernt.

• Joico

Isofix är standard sen typ 2004 (rätta mig om jag har fel någon) så att den V50 inte har det verkar mysko.. är du säker?

• Octobers

Min V40 har det inte men det går att sätta in. Att en V50 inte har det låter konstigt. Kolla med Bilia så vet dom. Iofs klarar jag mig toppenbra utan isofixen men vi hade en tanke på att sätta in innan vi köpte vår första bilstol då babyskydden är så smidiga men vi hittade en som inte krävde isofix och då vart det enklare. I sambons BMW kan inte lillan sitta fram, men där bak finns isofix, men även i den bilen använder vi "vanliga bälten" och bottenskenor att fästa stolen i.

• krypsyl

Jag tog för givet att v50 skulle ha isofixfästen när vi köpte vår nya bil, eftersom våran gamla toyota corolla hade det som standard och den var en -03:a. Men icke, det är tillval... Dåligt tycker jag!

Vi har bältesstol med isofixfästen och då vill man ju gärna kunna använda dem.

Jag kollade med bilia, det kostar ca 1000 kr att sätta in på en sida... Snart behöver vi det på båda sidorna bak...

• Lift Stolpe

Köp fästena själv och skruva dit dom. Det är fyra skruvar och en beskrivning följer med.
    Till vår V70 kostade en omgång fästen ca 300.

Att ta 1000kr tycker jag verkar vara ocker. Det tar inte ens 10min att göra det.

• Mountains

Vår Toyota verkstad tog 150 för att sätta dit fästena.

• Lift Stolpe

Fästena finns på alla Volvobutiker. Har dom inte hemma tar dom hem det du behöver.

Svar på tråden Isofix-fästen i volvo v40