• Petrah

svullna ben efter operation.

opererades för 2 veckor sen och benen är jättesvullna speciellt på kvällarna. Det sprätter i dom och dt känns som jag fått dåligt blodcirkulation. Vad kan jag göra åt detta? vätskedrivande verkar dom inte vilja skriva ut på vårdcentralen och på återbesöket idag sa dom bara att jag ska ha benen i högläge men jag kan ju inte ligga på jobbet med benen i luften när jag går hela dagarna.
    finns det nån mer som svullnat,frusit eller haft rastlösa ben efter operation??
    jag OP buken.

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden svullna ben efter operation.
  • Sfinxen

Skulle ha investerat i stödstrumpor. Hoppas det går över snart!

• Petrah
    Sfinxen skrev 2009-05-05 23:18:45 följande:
    Skulle ha investerat i stödstrumpor. Hoppas det går över snart!
    jag har stödstrumpor men kan inte ha dom på jobbet då vi bär shorts. 
    men kan man ha dom på natten??
    Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah

Ena benet är jobbigast på kvällen då det är panik i hela benet. det sprätter som bara den. går inte vara stilla med det. sen bubblar i det så att säga. känns lite varmt oxå eller som dt är kolsyra i det, ja svårt att beskriva. men kallt utanpå benet.

Wild, Raw and Beautiful
  • Sfinxen

På nätterna har du ju ändå benen i neutralläge, så det hjälper nog inte så mycket med stödstrumpor då. Finns inte stödstrumpor i genomskinligt nylonstrumpeutförande nu för tiden, det kanske funkar med shortsen? Eller så kanske du kan lägga dig och vila en stund då och då med benen högt?

• Petrah

jag får kolla det. det känns som benen och högerhanden domnar lite.

Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah

verkar vara dålig blodcirkulation just nu, va gör man åt det tro??

Wild, Raw and Beautiful
  • Sfinxen

Var du inte på återbesök idag skrev du? Det är ju lite svårt att spekulera i sånt här på ett forum. Om jag var du skulle jag höra av mig dit jag opererades, de kan till skillnad från oss på FL besvara dina frågor. Lycka till!

• Petrah

jo hon sa att jag skulle kontakta vårdcentralen o få vätskedrivande men dom vill inte skriva ut det.

Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden svullna ben efter operation.