• Anonym (Snabb väg?)

Bantartabletter

Hmm.. Såg löpsedeln på aftonbladet i torsdags, men fick aldrig tillfälle att köpa den.
    "Bantartabletter receptfritt på apoteket"
    Nån som läste artikeln och vet vad det rör sig om?

• Svar på tråden Bantartabletter
  • Anonym

har svårt att se att det ska finnas snabba lösningar till en viktminskning som ska hålla permanent , men vem vet

• Anonym

Alli heter dem, kostar ca 500 kr i månaden. De gör så att kroppen ej tar upp lika mkt fett när man äter, så man ska ta piller innan varje måltid.

Antabuseffekt på dem så om du efter ett tag äter mat med lite mer fett i så får du världens diarrér och måste typ vara max 1 meter från toa.

Men sköter man kosten och tränar samtidigt så fungerar det bra....

• Anonym

Det är tabletter som fungerar som xenical. Jag håller med föregående talare - visa att du är en ansvarstagande individ vars vilja är starkare än din kropp. Motionera och ät rätt istället för att äta bantarpiller. Du måste ju ändå göra om dina kostvanor permanent om du ska gå ner i vikt och hålla den (för du vill väl behålla målvikten?).

• Anonym

Alli heter dom och dom funkar :) verkar som så att du går ner sakta men du behåller vikten efter att du tappat.. men som tidigare skrivits här så ska du undvika för fet mat, men jag lovar dig det gör du oxå med tanke på hur din avföring kommer att vara ...

• Anonym (bu)
    Anonym skrev 2009-05-06 09:37:04 följande:
    Det är tabletter som fungerar som xenical. Jag håller med föregående talare - visa att du är en ansvarstagande individ vars vilja är starkare än din kropp. Motionera och ät rätt istället för att äta bantarpiller. Du måste ju ändå göra om dina kostvanor permanent om du ska gå ner i vikt och hålla den (för du vill väl behålla målvikten?).

Till alla som mässar om att äta rätt och motionera i stället för att ta Xenical/Alli:

Kostomläggning och motion är enförutsättning för att Alli över huvud taget ska kunna fungera att ta. Annars åker man på biverkningarna. Dvs tabletten "tvingar" än att lägga om sin kost och vanor.

På vilket sätt kan det då vara ett problem? Om det hjälper en person som hittills inte lyckats lägga om sina vanor på ren vilja.

• Anonym (Snabb väg?)

Ja ,och eftersom jag ställde en fråga angående en tablett så var det ju ganska ointressant att höra om att man ska lägga om livsstill etc, jag vet, men har ett annat mål med det hela. Men ni som svarade angående tabletten, tack, ni andra, bli fet innan du snackar!

• Anonym (bu)
    Anonym (Snabb väg?) skrev 2009-05-06 14:52:10 följande:
    Ja ,och eftersom jag ställde en fråga angående en tablett så var det ju ganska ointressant att höra om att man ska lägga om livsstill etc, jag vet, men har ett annat mål med det hela. Men ni som svarade angående tabletten, tack, ni andra, bli fet innan du snackar!

ps. Har köpt dem. Rekommenderar att följa instruktionerna ang kost livet kan bli sååååå svårt annars

Följer man kostråden så har iaf jag sluppit biverkningar helt och kan verkligen rekommendera den.

• Anonym (milla)
    Anonym skrev 2009-05-06 09:37:04 följande:
    det är tabletter som ÄR xenical.
Svar på tråden Bantartabletter